Lære å spille gitar..

Gary Moore, Øystein Sunde, Yngve Malmsteen, Santana, Slash, Arnie Skiffle Joe… Navnene klinger stort i ørene til musikkelskere i hele verden..og snart kommer to navn til.. Kathrine “fingers” Fredriksen og Line “Legend” Gallagher.. Det øves med sånn intensitet at det lukter svidd av tilogmed stålstrengene på lånegitaren til “fingers”..

Men hvor langt har de kommet? Hvor mye av Nothing else matters og All of me sitter som støpt i fingertuppene på jentene..? Vel…ikke så mye.. Det går mest i ploink, plink, ploink..auuu satan så vondt i fingertuppene… Aaaaargh….fingrene mine er for korte… Møkk… 1-2-3-4 bytt grep.. MEN; Det kommer seg..

Det er hvertfall noe helt annet enn den gang jeg hadde gitar på skolen.. Vi skulle spille Tom Dooley og det låt omtrent som dette:

Hang down your head Tom…. Fikle-fomle-faen-der ja.. Doooooley… Hang down your head and fikle-fomle-fomle.. cryyy…!!

Jeg er uansett imponert over innsatsen… Innsatsen er upåklagelig selv uten musikklærer Gjesme hengende over skulderen.. I skrivende stund sitter “fingers” og “legend” og øver på terrassen på harde livet kun avbrutt av jordbærsprudledrikkeinntak samt inngående studier av gitarleksjoner på youtube..

Det som jo er helt klart er at idet “legend” får dreisen på gitaren så vil Steinerskolen få et avslutningsnumner hvert eneste år med blokkfløyte, gitar og koppespill fra “legends” one-woman-band “Strikketights for world peace”…!!

5 kommentarer
    1. Hm. Gitar ja, kompliserte greier. Erindrer vagt å ha gått på kurs da jeg var omtrent 10 år. Med tålmodighet som en apekatt uten bananer og med musikalsk teft som en snegle gikk det ganske dårlig. Det også. Også lurer jeg på hvorfor jeg tok med Banan-Mathisen. Sukk.

    2. Jeg husker jeg klarte Lisa gikk til skolen. Nei, forresten – det var på blokkfløyte. Jaja, jeg er i alle fall brukbar på å drikke øl. Når jeg ikke har vondt i magen da. Kanskje jeg skulle satse på VM i utedositting? Sukk atter en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg