Bakepulvertrikset…!

Virk or not to virk…?

Det er spørsmålet… Er jeg lurt så opp i stry nå sammen med tusenvis av andre lettlurte fjols som da har hivd en boks med bakepulver og masse vann inn i stekeovnen og risikerer å skrape bakepulversmak av ribba i romjulen og kalkunen på nyttårsaften at jeg burde egentlig satt på varmen, stappa hue inn og latt ørevoksen smelte ut og forsøke rengjøre ovnen med ørevoks isteden..

At undertegnede i det hele tatt skulle klare å skrive en blogg, eller hvertfall noe som ligner på en blogg, er jo smått fantastisk med tanke på hva som foregikk i norsktimer på skolen.. Unge herr undertegnede som knapt var i stand til å skrive en to-siders stil uten å tegne en tegning eller to for å drøye stilen satt der med nykvesset blyant og fikk utdelt oppgaven “tolk dette diktet”, gøyv så på med krum hals og tolket til den store gullmedaljen.. Hva skjedde så? Joda, jeg fikk oppgaven tilbake med svaret… “Feil!! Det er ikke det diktet betyr”…. Men i svarte har jeg tenkt mye etterpå… Det var jo det diktet betydde for meg.. Jeg dreit vel i hva dikteren mente.. Så norsklærere på Dalsbråten og Veienmarka fra 86-89: Ta dere ei bolle!!! Nåvel; etter at bakepulveret er i ovnen så væter du ekstra slik at det er skikkelig vått der.. Du kan feks bruke en slik:

Men pass selvfølgelig på at det ikke er såpe eller noe i flasken.. Kun rent vann.. Tror ikke at ribbe og kalkun med Zalosmak blir noe særlig..akurat som hjemmelaget pizza krydret med kanel og ikke piffi er noe særlig…trust me.. Så, etter nærmest å føle seg som en kokk

Så er det jo da på tide å vise hvordan det ser ut inne i ovnen når bakepulver får lov til å kose seg og virke en god stund..

Jeg håper seriøst at dette virker… Jeg håper hvertfall jeg får det bort igjen.. For nå ser egentlig ovnen ut som hytteovnen i Hemsedal gjorde etter at 8 menn hadde spist 32 Grandiosaer på 4 dager…

To be continued…

En eller annen gang…

Når jeg har tid…

I dag må jeg vaske det bort og dra på kamp..

Kjernetid i Grunerhallen..

21.30..

God natt !!

Bare kødda… Jeg må nok ta dette i to omganger.. Har rett og slett ikke tid til å vente mer enn en time. Da ble resultatet sånn:

7 kommentarer
    1. Vent litt, hva var målet egentlig? Å få ovnen ren?
      Prøver du ut flere slike husmorsråd? Det hadde vært kult med en husmorsråd buster 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg