Hvis menn gikk til gynekologen..

I dagens Nettavisen kan man lese et stykke som heter 16 ting alle jenter tenker hos gynekologen…som jo tar for seg dette kleine med å hoppe opp i en stol og gå rett i Bokløv-stilen uten så mye som et lite glass rødt engang som oppvarming..

Selvfølgelig er artikkelforfatteren innom mange punkter som jo for noen og enhver vil være flaut og pinlig..så som tanker om behåring for eksempel.. “Burde jeg hatt mer hår enn Kåre Willoch?…” “Burde jeg rødda litt i krattskogen….?” “Ligner det på ei pil lenger eller ser det mer ut som en sliten biker?…” Eller hva med plasseringen i stolen og tankene om hva som egentlig synes skikkelig godt med halve skinka hengende utenfor kanten.. Og hva med småprating.. Tannlegen småprater jo om vær og vind og du svarer jo så godt du kan med kjeften full av apparater… Kanskje det er lettere å snakke med et spekel godt plassert midt i blinken…men om så småpraten kommer inn på ferie og du svarer at joda du var en tur i syden i sommer og gynekologen dukker opp med neseklype og beskyttelsesbriller og svarer at “det kan jeg se” så stopper små-chattingen kanskje fort…?

Det er jo et besøk jentene må og burde ta dette besøket til gynekologen for konsekvensene kan være store om noe grums får være ifred inni der.. Nåvel; Artikkelen fikk meg uansett til å tenke på hvordan ting ville vært om menn måtte ha gått til gynekologen…

Du kommer til venterommet..legger ikke merke til noe annet enn at det er de samme bladene som i fjor egentlig…du lurer egentlig på om du har kommet til riktig sted..for du kjenner ikke igjen noe eller noen.. Etter litt venting er det så inn til legen som ser på deg, ber deg dra ned buksa, tar en overflatisk titt, lener seg tilbake og sier:

“Svir det når du miger? Ikke? Da sees vi til neste år…”

#menn #kvinner #gynekolog #forskjell #pinlig #flaut

8 kommentarer
    1. Jeg har aldri vært til gynekolog, men jeg viste en gang fram akterspeilet til en kvinnelig lege pga noen ordinære problemer i…der nede…og følte meg som en sjenert 14-åring der jeg stod fremoverbøyd, mens legen brukte gummihansker og kjørte en finger opp i…ja…der. I tillegg måtte hun på død og liv forklare hva hun gjorde, i detalj. Selv har jeg vært inne i mang en endetarm selv, i mitt PROFESJONELLE virke, men da mest på kyr. Men det er lite sjenanse å se hos kuer…

    2. Menn burde også ta seg en tur til gynekologen innimellom….Det er ikke for ingenting at kjønnssykdommer smitter….NOEN har vært litt for lite der og ordnet opp… :-/

    3. Jeg skjønte det da 😀 men det er NOE alvor med det også, for menn går ALT for sjelden til gynekolog eller leger generelt som jeg vet.. Mange kommer for sent med ting. Og venter man for lenge med gynekologen, så kan “snoppen” dette av 😀 Ha-ha..Det var MIN lille versjon av humor på det området 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg