Parkeringsselskaper….

Hva er det med de egentlig…?

Igjen havner et parkeringsselskap i medienes søkelys. Denne gang fordi de på selveste 17 mai gikk rundt og lette etter biler som stod parkert uten å ha betalt det de skulle. 17 mai hvor de aller fleste bare tenker på å få parkert uten å være til hindring samt å få sett på barnetoget. På 17 mai i Skien ble altså biler som stod parkert på en parkeringsplass til en butikk som ikke var åpen engang bøtelagt av et overivrig selskap. Jeg hadde aldri handlet i den butikken igjen om jeg hadde kunnet unngå det.. Sykt provoserende å ikke la plassen være fri på 17 mai.

Jada, regler er regler sier mange. Kjøss meg i raua sier nå jeg… Det er norges nasjonaldag, 17 mai, en gledens dag. Det er ikke en dag å bøtelegge biler på. Hei regjeringen: Hva med å innføre forbud mot innkreving av parkeringsgebyr på 17 mai?

Normalt ville jeg ikke giddi å hisse meg noe særlig opp over dette men siden jeg/vi har et par opplevelser tidligere også så er jeg rett og slett grinete på tåpelig parkeringsplassoppførsel fra parkeringsselskaper..

1) På Kuben, kjøpesenteret her, så gikk brannalarmen. Kundene ble holdt ute av Politi i en god stund. Kona mi gikk så rundt bygget for å gå inn kjøreveien til bilen da Politi stoppet sperring. Da hun så endelig fikk gå til bilen så gikk det faktisk en parkeringsvakt rundt inne i parkeringshuset og skrev ut bøter til de som enda ikke hadde rukket frem til bilen pga politiets sperring.

2) Vår eldste sønn havnet på sykehus. Han lå en ukes tid. Vi fikk beskjed søndags kveld at mandags morgen kom legene og ville skrive han ut om alt stod bra til. Parkeringen var gratis fra fredag til mandag. Legene ble forsinket, vi ville ikke gå fra sønnen vår men 09.08 løp jeg ned til bilen og der var det bot allerede gitt. Skulle ha betalt fra 09.00. Et skriftlig brev til parkeringsselskap hvor situasjon ble forklart fikk kun til svar omtrent som at det “dreit dom i”… Klokke er klokke.. Hei Ringerike Sykehus: Hva med å levere ut parkeringsbevis til hvertfall 1 bil i en familie der barn ligger innlagt?

Jeg kan ikke annet enn å undre meg på hvem som får jobb i ledelsen i parkeringsselskaper… Jeg skjønner at vaktene går rundt og gjør en jobb… Men når du hører ledelsen snakke når spesielle hendelser skjer så begynner jeg å lure… Hvordan foregår de jobbintervjuene? Hva slags kvalifikasjoner legger de mest vekt på?

-Har du empati?

-Har du rettferdighetssans?

-Har du medlidenhet?

-Har du sans for å gi tilbake penger?

-Har du evne til å vise forståelse?

-Har du lyst å vise skjønn?

Svarer du nei på disse 6 spørsmål så er du en vi vil ha! Ta kontakt med en gang!

#parkering #bil #bot #idioti

2 kommentarer
    1. Det er tragisk holdning uansett å ta betalt for parkering på et sykehus. Blir ikke lenge før det blir parkeringsgebyr ved butikkene på Eikeli og Hønegata også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg