Å gruglede seg til tur…

Fisk på land, Jim i skogen, same shit!

Jeg skal på skogtur… og ikke sånn skogtur som keepere i fotball pleier dra på men faktisk en skikkelig tur i skogen…på sykkel…med klassen til minste guttungen..

Jeg har vel sånn sett ikke gruet meg mer til noe i mitt liv..vel sånn sett blir dette kanskje slått av tiden da jeg gruet meg til å lære å danse bryllupsdans og etter hvert sto i stua til Ola og Tina i Oslo og nynnet kurompa kurompa mens jeg forsøkte å bevege hockeybena litt grasiøst i tillegg til å smile og se min fremtidige kone rett i øynene. Jeg kom meg gjennom den opplevelsen og jeg kommer meg nok gjennom denne også.

Men så er det organisering og pakking da. Vi er jo ikke turfolk i det hele tatt. Så hepp, hopp og hei hvor det går med engangsgrill og ei pakke grill i sekken. Tenner ikke grillen så får det bli ryggoppvarma grill med relativ lunken ketchup og sennep til frokost, lunch og middag… Når jeg tenker meg om så er kanskje en slik tur tiden for fasting…så presserende behov kun uttrykkes i frontale regioner…

Jeg kan jo ikke si annet enn at det frister lite å sette meg i hockey ute i guds frie natur med spjellet åpent for å kvitte seg med slagg og annet rask. Det er vel ikke til å unngå at for huggormen så ser stellet til gutta bakenfra og nedenfra ut som ei litt raggete breirompa langneset flintskalla skogsmus…

Nei, faste er nok tingen.. Om det ikke skulle finnes en utplassert utedass i nærheten da.. Da slenger nok jeg og ut fiskesnøre og prøver fange en Breiflabb eller fire der oppe på Storflåtan.. Jeg prøver dog å se hvem som er tre-på-marken-på-kroken-sjef på lista til læreren men kan ikke se at det er utnevnt noen så da blir det blåknute..

Telt har vi jo heller ikke så da må det lånes..så da de andre pakker ned sitt og skal dra hjem igjen dagen etter så kommer nok guttungen og jeg til å bli en dag ekstra….både for å spise opp Breiflabben jeg har dorget inn fra land men og for å hvertfall få prøve å sove i teltet vi endelig har fått satt opp da alle de andre er ferdig med sin tur.

Vi skal jo da bevege oss på sykkel til og fra teltplassen. Dette betyr jo sterk fare for gnagsår både her og der for alle oss som bare er vant til å bruke sykkel sporadisk… Krav om hjelm stilles det og for å være gode forbilder.. Det kommer vel ikke som noen bombe at jeg sammenligner å ha på hjelm når jeg sykler med det å spenne på meg langrennski på vinteren. Men, jeg skal finne en hjelm å bruke..om jeg så skal borre to hull i en suppetallerken og knyte den fast på hodet så skal jeg bruke hjelm.. Ikke fra finserviset da..jeg vil jo ikke se ut som en tulling heller…

Dessverre ser jeg på yr at det kommer til å hølje ned i er par dager nå…selvfølgelig…det kunne jo ikke være fint vær når selveste wannabe-Monsen endelig skal i skogen og leve som en gammeldags jeger et par dager…hmm…det minner meg på at jeg må huske boksåpner og skikkelig lang skjøteledning så jeg får ladet mobilen og stekt scampi og dampet blåskjell i hvitvin i tillegg til selvfølgelig å holde øllen kald i det lille mobile kjøleskapet..

Dette blir nok et par minnerike dager for barn og voksne. 2 stk kommer hvertfall til å skape veldig gode minner sammen og det er kona og eldstemann som er hjemme med sofa, tv, terrasse, seng og bekvemmeligheter… Neida, skal ikke bare tulle jeg… Dette blir nok gøy.. 🙂

Men ikke hvis det regner… Eller er kaldt… Eller er masse mygg… Eller veps…jeg hater veps… Eller jeg må på do…

#tur #skogen #sykkel #grille #villmann #skoletur #humor

(fra en tidligere tur der jeg fanget flygende pizzadeig på flukt…med en hånd)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg