Luskende huggorm, trampende mygg og flott norsk natur.

Jungle-Jim på tur igjen..

Vel, på tur etter å ha lånt nær sagt alt jeg trengte utenom sykkel og egne klær hvertfall. Jeg slapp heldigvis å bruke suppetallerken som hjelm siden jeg etter å ha brukt et 7-jern og slått ihjel nordeuropas feiteste edderkopp i garasjen etter å ha funnet ut at den brukte min gamle sykkelhjelm som hengekøye så var det klart for klassetur i skogen med klassen til minstemann. Som ekte turfolk kjørte vi en SUV så langt vi kom før sykler og bagasje ble lempet ut og tatt på/gjort klar. Smått om senn var alle på plass og krystallklare for sykkeltur med overnatting…og så kom regnet..

8 kilometer på skogsbilvei med regnet piskende ned gikk faktisk overraskende greit. Man blir ikke våtere enn våt var kvedet i sykkelrekken…ja og “er vi fremme snart”..”jeg er sliten”…”er det langt igjen”…men det fikk jeg streng beskjed av læreren om å slutte å mase om for vi var jo snart fremme…

Vel fremme så var det kun 2 ting som stod i hodet på flere: 1) Vi må få laget tak og tent opp bål og 2) Hvor mange timer er det til vi kan dra hjem igjen. Det var heller ikke til å unngå å legge merke til at utedassen på telt-plassen var avlåst så skulle man trenge avletting fra torpedoluka så ble det det jeger-way…altså at man finner en svær stein, ruller den unna, gjør sitt ned i hullet og ruller så steinen på plass igjen. Det er på denne måten man da altså gjødsler stein og får såkalte kampesteiner rundt omkring. Nåvel, der og da bestemte jeg meg for at koste hva det koste ville…her ute i skogen blir det kun vanning…

Etter hvert fikk vi opp tak, tent opp bål, satt opp telt og tørket litt opp rundt bålet. Kaffe og mat kom frem og det var faktisk ganske koselig der ute i skogen. Når så solen fant ut å ville ta en tur innom:

Det går jo ikke an å være grinete når man er midt iblant dette.. Det ble fisket og badet. Det var rett og slett ren hygge der oppe på skogen og hyggen ble videreført rett inn i grilling av middag. Litt utpå kvelden ble også en ørret tatt på spinner lagt i folie og tilberedt for almenn nytelse. Etter hvert ble det så kveld og læreren sa strengt ifra at nå må alle barn gjøre seg klar for natta..jeg ble selvsagt grinete men gjorde som hun sa.

Inn i teltet bar det med minstemann og meg. Liggeunderlaget, eller det sammenrulla papiret som vi kaller det, var på plass, lånte soveposer likeså og dermed var det natta. Det tok en stund før det var rolig på “campingen” men da det var stille ble selvfølgelig jeg ligge å trene på mine skills som naturlytter.. DER…der ålet en 1,26 meters huggorm seg forbi inne ved telthjørnet…og DER…der hoppa en ulv over en trestokk borti lia…og DER…der slapp en av gutta i lavvoen bortenfor oss ei nesten lydløs due… Sakte men sikkert ble jeg også trøtt av disse anstrengelsene og sovnet.

Kvart over fire våknet jeg av et kjempebrak.. En killer-mygg landet på telttaket vårt. Den trampet og forsøkte komme inn men ble tydeligvis skremt av den grizzlybjørnen jeg hørte tusle forbi på skogsbilveien. Nåvel, nå ble det endelig vanskeligere å få sovne igjen fordi opptil flere drev med saging av tømmer inne i teltene sine..

Klokken 08.30 stod vi så opp til et flott og sterkt brennende bål….som jo ikke er rart etter all den sagingen som ble gjort på natta. Frokost ble inntatt og teltet ble pakket ned igjen sammen med soveposer og mat. Da så lærer fortalte at de med egen transport kunne reise når de ville så satt minstemann og jeg på syklene våre før læreren klarte si ibsens ripsbusker og andre buskvekster. Bilen, here we come!! Vi tro i vei.

På veien tilbake møtte vi så dette olme beistet. Se det morske blikket. Vi syklet godt utenom og var dritredde for dette villdyret som gikk fritt ute i skogen…men så oppdaget vi at denne Ullven hadde voldsalarm hengende rundt halsen så da tro vi uredde videre tilbake til bilen.

Vel hjemme jaget jeg minstemann i dusjen og tok meg en tur på lillerommet…

Oh sweeet loooord….

Sånn i ettertid… Dette var en flott og hyggelig tur for klassen. Gode minner uansett vær 🙂

#tur #skogstur #regn #sol #minner

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg