Anders Behring Breivik studere?

Ikke faen om han skal…

Det står altså å lese i dagsavisene at norgeshistoriens største brødgjøk og komplette toskeskalle skal tilbys studieplass ved universitetet i Oslo for å studere statsvitenskap..

Sorry Norge… Jeg gir faen i at sånn og sånn er det i Norge. Mine skattepenger, eller deler av de, skal altså ikke gå til å finansiere studiene til en massemorder som i mine øyne aldri skal se dagens lys igjen. Ikke en eneste krone vil jeg bidra med for at denne lavpanne-arisk-hjernecelle-handicappa tosken fra Oslo vest skal få se noe annet enn en betongvegg resten av livet..

Sånn er det bare… !!!

MEN: for kveruleringens skyld.. Alle som vil studere i Norge må jo betale for seg. Studieavgifter og bøker osv. Det må jo være sånn at pappskallen ABB må betale erstatning til alle de pårørende til de han slaktet på øya og i eksplosjonen samt erstatte en hel bygning i Oslo før han får lov å bruke penger på det han har lyst til… Så når han, selveste mannen med tilnærmet null hjerneaktivitet, har betalt tilbake godt over 150-200 millioner kroner SÅ kan han få begynne å tenke (hvis han kan tenke) på å bruke pengene sine på å studere…

Men å bruke skattepenger på at ABB skal få studere… Sorry for my lingo ass, men : Ikke faen…

Ps! Jeg oppfordrer alle studenter på samme studie, om kokkosskallen er med, å boikotte studiet…

13 kommentarer
    1. å hause seg opp over AB skaper bare en negativ hormonell repons i din egen kropp, og det går kun utover deg selv. Er han verdt det?? Det eneste kloke er å velge å engasjere seg for å fremme det som er bra, hjelpe der det trengs, styrke det gode. Ugress fortjener ikke en eneste dråpe med vann… Norge kan ikke avvike fra egen lov, så han har rett til dette om vi liker det eller ikke, men i praksis så har det ingen betydning overhodet… Kostnadene involvert er helt minimale. Han får ikke ha noen kontakt på noen måte hverken med andre studenter eller lærere, han må lese alt på egen hånd i fengslet, og om han klarer å gjengi pensum på eksamener i stedet for sin egne vurderinger og tolkninger av ting, er etter min mening svært usikkert. Kan godt hende han faller ifra etter kort tid… Jeg syns det er sjokkerende at du skriver at du faktisk mener at andre skal la dette gå utover egen framtid. Hvorfor i alle verden skal andre sette seg ut av egen utdannelse pga han, å gjøre seg selv til et offer pga han, har han ikke da “vunnet igjen”??

    2. Christina: Han har aldri “vunnet” noe som helst. Jeg synes heller ikke han skal tilbys noe som helst. Det norske samfunn bør vise han ryggen, alltid.

    3. Fiffig rant om en fyr som ikke fortjener medietid, avsluttet med en selfie der du ser fornøyd i kamera. Bloggnorge på sitt beste 😛
      Visst har han gjort en ugjerning uten sidestykke, men jeg utfordrer deg til å tenke litt på dette: I en stat der loven beskytter og sørger for at grunnleggende menneskerettigheter, skal man begynne å gjøre unntak i en av samfunnets viktigste byggesteiner (retten til utdanning)? – Bare fordi denne situasjonen var så ekstrem, så må det vel gå an å gjøre et unntak?
      Hvor går grensen for når vi kan gjøre unntak? Hvem skal bestemme denne grensen? Når har man gjort noe ondt nok til å bli frarøvet viktige demokratistyrkende rettigheter? Ved å røyke hasj, stjele en bil, drepe en mann, drepe ti mann?

    4. Hans Omerop Gitt: Haha…Selfien er den samme jeg bruker hver gang jeg skriver noe som til tider er seriøst ment. Hvor skillet går? Ved terror.. Som dette var.. Rein skjær terror.. Som fastboende i relativ nærhet til fjorden og med venner og bekjente direkte og indirekte berørt, dette var terror og galskap.. Der går grensen.

    5. Jeg bryr meg i grunn lite om han får studere eller ikke. Han kommer aldrig til å få noen jobb noe sted eller innflytelse på noe som helst allikevel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg