Kinobøller!!!

Du er på kino, ikke hjemme!

Da jeg i går tok en tur på kino for å se Star Wars sammen med gutta mine

ble jeg nok en gang overrasket, eller jeg ble ikke overrasket men fikk snarere nok en gang en bekreftelse på at mange ikke har tanker på annet enn seg og sitt. Derfor kommer jeg nå med en liten oppfordring når det gjelder det å gå på kino..

Hva med å møte opp i relativt god tid før filmen begynner slik at du får handlet deg ferdig i kiosken før filmen omtrent har begynt?

Hva med å ikke møte opp i det hele tatt hvis du er forkjølet/syk som gjør at du hoster konstant gjennom hele filmen? Hvorfor i all verden skal resten av salen få ødelagt filmopplevelsen pga din egoisme?

Hva med å ikke være så kul at du sitter i lobby inntil du ser og/eller vet at det meste av reklamen er ferdig?

Hva med å finne plassen sin i god tid før filmen begynner? Filmopplevelsen starter for mange før selve filmen begynner så hva med å ikke forstyrre?

Hva med å åpne potetgull/popcorn posen du har tatt med deg hjemmefra før selve filmen begynner? Det er en grunn til at kinokiosken selger popcorn-begere!

Hva med å skravle ferdig i lobbyen?

Hva med å legge mobilen i lomma og drite i å sjekke meldinger midt i filmen? Hvis du ikke har tid til en film uten å sjekke mobilen så er kanskje ikke kinoen noe for deg?

Hva med å lære ungene dine (eller deg selv) at å sparke i seteryggen foran deg er håpløst irriterende og ødeleggende for filmopplevelsen!

Hva med å vise hensyn og generell folkeskikk når du entrer kinosalen slik at alle får en god opplevelse?

Det er faktisk sånn at når du går på kino så er det meningen at du må innrette deg etter “alle” og ikke alle etter deg.

Du er på kino, ikke hjemme!!

Enig i dette? Del innlegget og spre budskapet..!!

14 kommentarer
    1. eg pleier ikkje sparke i setene hjemme heller eg 😛
      enig med deg og eg kjefter på folk på kino som bråker
      verste eg vet som du glemte nevne er de som ahr sett filmen før
      følg med nå skjer det noe, NÅ ser du følg med nå blir det spennende……rene suffløsen 😛

    2. Kanskje du skulle ventet til den kom på DVD, så slipper du å ha så mange problemer i livet. Husk at på kino er du ikke alene, så bare bit det i deg.

    3. Mange gode poeng her ja 🙂 Spesielt det med popcornposen og diverse. Jeg har i grunnen omtrent sluttet å ha med noe å spise eller drikke på kino. Jeg klarer da et par timer uten å putte noe i munnen. Heller nyte filmen og kose meg med den. Så kan jeg heller spise litt etterpå 🙂
      Forøvrig sjelden jeg går på kino da…men når jeg går, så er det jo for opplevelsen, den store skjermen, lyden og det hele. Har jo tross alt betalt for det. Og ønsker jo at opplevelsen skal bli maksimal 🙂
      PS. Tror ikke han Per helt skjønner poenget med kino 😛

    4. Enig med de fleste av punktene dine, men når det kommer til det og komme sent så kan det være mange grunner for dette, og det er ikke noe resten av kinogjengerne burde ta innover seg. Det er greit og bli litt irritert, men det kan ha vært mye trafikk, en ulykke, kanskje ble det for mye stress med ungene før de dro osv osv.
      Og det å komme inn i salen i godt tid før filmen starter syns jeg nå er opp til hver enkelt – men jeg syns derimot de kan oppføre seg om de kommer en smule sent inn. Finne setene sine rolig og redelig ikke med tramping, hyling og bråk.

    5. Marlene: Det er jo og veldig stor forskjell på hva slags film man skal se da.. En utpreget barnefilm fører jo med seg mer “lyd”.. Jeg tenker mer på filmer for de litt eldre kinogjengerne.

    6. Anders: Har jeg sagt jeg ikke tåler det? Jeg sier at det må gå an å ikke oppføre seg som om man var hjemme når man går på kino. Vise respekt og hensyn til andre. Folkeskikk rett og slett.

    7. Det er gøy å lese kommentarene her: ” hold deg hjemme da, hvis du ikke tåler folk” osv.
      Det er viktig å lese det man leser. Problemet i dag er at folk slafser i vei, kaster popcorn, leser sms og noen til og med snakker i telefon på kino. Det er dessverre sånn at mange driter i hvordan de rundt seg har det bare de selv får gjøre som de vil. Folk må lære seg å oppdøre seg og vise hensyn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg