Flytt deg for f***, jeg skal ut først!

Er det mulig å være så korttenkt?

Nå skal jeg ikke påberope meg å være en helgen selv…men når det gjelder det tema som kommer nå så er jeg ganske så striks med meg selv og de i min nærmeste familie..og hva er det sier du, jo det skal jeg jaggu fortelle deg.. Kø-kultur.. Nærmere bestemt hvordan du skal oppføre deg når du skal ta buss, tog, trikk, t-bane, heis, ja hva som helst som har dører som åpner seg som du vil inn..

Jeg gir komplett blaffen i om det regner oppover og sidelengs samtidig. Det samme om det snør 14cm i minuttet.. Jeg tar lang flygefart og driter i om det er 30 pluss eller 30 minus ute.. Jeg gidder ikke ofre en tanke på om du er så tissetrengt at man kan bruke øynene dine som vater… Det er nemlig slik at på tross av alle argumenter, gode eller dårlige, så er det en ting som står fast når det gjelder de hellige dørene som åpner seg foran deg:

FLYTT DEG!!!!

De som er inne på bussen, trikken, toget, t-banen, i heisen skal ut før du kan gå inn… Hvor vanskelig er det å stå og vente da istedenfor å stupe mot døra idet den åpner seg? Du kommer rett og slett ikke inn før de andre har gått ut!!!

Hvis vi så også hadde klart å lære opp alle brødhuene som står innenfor den gule linja ved bagasjebåndet på flyplassen…ja da har vi kommet langt. Jeg får vondt i alt fra skrukken til hårfestet i nakken da jeg står bak linja sammen med min familie og så kommer en familie og stiller seg foran oss….og snakker høyt og tydelig om hvor flaks det var at det var ledig der..

Spre budskapet, del ivei!!

Les også:

Rulletrappterrorister!

Bussbøller!

8 kommentarer
    1. flytt deg gjelder jo ikkje alltid
      eg jobber i en butikk med litt trang plass og når eg står med kunde blir eg forbanna om en annen kunde dulter borti meg og ber meg flytte meg. Flere ganger må eg svare eg jobber her (så at eg står litt i veien is a bicth,men neste gang trenger du hjelp)
      Og hvem sier at den som står der er i veien for en annen, hvorfor har den som kommer mer rett til å stå der enn den som sto der?
      Vi kan godt være fleksibel,men folk flest kommer lengre med unnskyld og vær så snill og takk og et smil enn bare å stupe på
      Joda av på kollektivtransport før noen kommer på helt enig..man kan ikkje fylle koppen fullere enn full,men hva da med sjåfører som kjører før du er på eller før du kommer deg av?
      Hva sjedde med oppdragelse og oppførsel? Hva skjedde med manerer og respekt?
      eg føler vi mangler mye som vi hadde før…kanskje er eg bare gammeldags…
      venting er jo ikkje lov lengre…det er jo crazy om noen må vente på tur i kassen ……wow….eg var her først -joda men eg står her i denne kassen….den er ikkje åpen….
      eller om de går til kassen og eg står med en kunde på gulvet så roper de ut er det ingen som tar betaling her?????
      Syns generelt folk er frekkere enn før

    2. cuskima: Vel, generell oppførsel er en helt annen skål. Nå handlet jo dette om kollektiv/heis… Men bortsett fra det så er jeg enig med deg jeg..mange har mistet manerer et eller annet sted på veien..

    3. Jeg har MAAANGE t-bane, buss, og trikke -historier på bloggen ja…av en grunn. Det er DER menneskenes irritasjons-kilde ligger 😀 He-he…Jeg har hvertfall en utømmelig kilde der, for det er så mye duste folk der..

    4. Helt enig! Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å forstå at noen må ut for å kunne gjøre plass til nye- ærlig talt, hvor er hjernen til folk liksom?

    5. Oioioi! Jeg er enig i poenget ditt, men jeg er overhodet ikke enig i språkbruken i kommentarene du har fått, men det er nå en annen ting (selvom det for meg også går under temaet “god oppførsel”)
      Det er desverre mange som ikke flytter seg i det hele tatt når de står og venter på at deres transport skal ankomme, og når dørene åpner seg. Det er synd og se at det er (som oftest – var det slik i allefall) at folk flest enten presser seg inn eller bare står rett opp og ned midt i inn/utgangen og ikke kan ta et lite skritt til siden – da kommer folkene seg fortere ut, og den som skal inn fortere inn.
      Det samme gjelder når vi kommer til trappesystemer. Man går opp på den ene siden, og ned på den andre.. rett og slett fordi det ikke skal bli “kræsj”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg