Mister pensjonister begrep om tid?

Er alt bare en stor tåke for mange av dem?

Hva et det som egentlig skjer med mange av de som trer inn i pensjonistenes rekker? Får de utdelt et brev som sier at nå kan de stort sett gjøre som de vil?

Får pensjonister utdelt ei ny klokke fra trygdevesenet da de passerer 67 år? Ei klokke som bare har to klokkesletter: "søvn" og "våken"?

Får pensjonister utdelt et ark som forteller om hva slags dagligdagse ting som bør gjøres med en gang klokka blir "våken"? Måke snø, så fort som mulig, helst med skrapelyd! Sjekke at båtmotoren virker, så tidlig som mulig etter klokka blir "våken". Klippe plen, med en gang klokka blir "våken"..! Dette gjelder egentlig alt som lager lyd. Er det virkelig nødvendig at alt gjøres med en gang klokka blir "våken"?

Får pensjonister et skriv som sier at "for å være skikkelig pensjonist så er du på hytta i ukedagene da de andre er på jobb, og så drar du hjem og jobber i hagen/pusser opp i helger og ferier".

Er det virkelig nødvendig at pensjonister våkner, ser på klokka og sier til seg selv; "Oi, "våken" jo, på tide å fyre motorsaga og kappe litt ved".

Hva er egentlig poenget med at de som trer inn i pensjonistenes rekker har det så fryktelig travelt med å komme igang om morgenen? Går det ikke an å tenke at "hm..kanskje det ligger småbarn og småbarnsforeldre og sover så jeg venter med å fyre igang bråket". Går det ikke an å tenke at "hm.. Fellesferien ja.. Vel, da lar jeg være å pusse opp etc akkurat i de 3 ukene"..

Jeg sier ikke at alle pensjonister er som dette men jeg er 100% sikker på at alle har en eller flere sånne i sitt nabolag. Og skulle noen føle seg truffet…vel, skjerpings!!

4 kommentarer
    1. Tid er et relativt begrep og noe som er sosialt formet. Den er formet for å tilpasse de vi har samkvem med og i forhold til naturen. Dessverre kommer pensjonistenes tid i siste kategori. Jeg kjenner en pensjonist.

    2. Jeg har ikke fått no sånne skriv fra NAV, ikke er jeg spesielt opptatt av duppeditter som durer heller. Dessuten bor jeg på landet på en gård og har kirka som en av de to nærmeste naboene, og de som ligger det er jeg ikke så redd for skal bli vekket av litt motordur. Men jo da, jeg kjenner også andre pensjonister med mange gjøremål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg