Vitne til åpenlys narko-deal midt i Hønefoss sentrum

Det er mye man legger merke til om man har øynene oppe.

Da jeg var yngre så var det også narkotika i Hønefoss. Det var ikke lite heller, men til en viss grad var det kontrollert av noen få. En tragisk dødsulykke førte dessverre dengang til at flere begynte å hente inn narkoen til byen og da var det gjort. Trafikken på dette området har i de senere år vært et litt mindre omsnakket tema i mitt liv da vi, kona og jeg, heldigvis har klart å innprente barna våre at den veien er ikke noe heldig vei å gå. Enn så lenge så har den innprentingen holdt, og vi regner med og håper på at det vil holde også i fremtiden.

Når det er sagt; Jeg vet dessverre av erfaring at det er mange skjebner i dette som ikke kommer av dårlig oppdragelse eller noe sånt.

Nåvel..

I går satt jeg i bilen på buss-stasjonen og ventet på skolebussen. Jeg legger merke til et ungt par på ca 18-20. Hun i bukse og jakke, langt lyst hår. Det ser ut som hun fryser på måten armene hennes holdes foran magen. Noen skritt senere ser jeg at hun er fryktelig tynn, hendene er syltynne og hun ser veldig sliten ut. Gutten som går med henne har jeans og en jakke med hette. Han ser forsåvidt friskere ut, dog med et litt slitent uttrykk i ansiktet. De går forbi bilen der jeg sitter og går bort til bygningen bak meg, stiller seg mellom to biler og begynner se seg rundt.

Det var da et snodig par tenker jeg. De venter sikkert på noen som skal hente de.

Så legger jeg merke til en ung mann som skrår over buss-stasjonen. Han har jeans med huller på lårene. Hettegenser med en eller annen kortere jakke utenpå. Lyst, litt krøllete hår og en caps som stikker frem fra hetta. Rett og slett en helt vanlig skolegutt på rundt 20. Han går med bestemte skritt tversover buss-stasjonen, ser seg rundt og går så rett bort til paret bak meg. De foretar så en helt åpenlys “deal” der på parkeringen. Hender gir og tar, penger og stoff skifter hender. Det unge paret skjærer straks etter handel er overstått mot Søndre Park mens den sist ankomnne rolig og fredelig bare stiller seg på holdeplassen og etter hvert går inn på bussen han skal på.

Nå vet ikke jeg som sagt så mye om narkotrafikken i Hønefoss lenger, men at de dealer så åpenlyst som dette trodde jeg faktisk ikke.

jaja… Det er vel sikkert ikke bare her dette skjer

God tirsdag.

#Hønefoss #Ringerike #Jevnaker #Hole #narkotika #narko #dop #deal #dealing #hasj #heroin #kokain #politi #misbruk #misbruker

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg