Det er nå de kule dør

Det er den tiden igjen

Høsten er her med full tyngde.

På den ene siden har vi da høsten med flotte nydelige farger ute i naturen. Løvblader og trær som sammen med høstsolen danner malerier og bilder man knapt klarer tenke seg frem til, de må sees. Det fotograferes med kameraer og telefoner i vilden sky og instagrammes og facebookes på hver eneste tur folk tar ut i naturen.

På den andre siden har vi mørket som siger inn på oss. Det er mørkere og mørkere på morgenen, og det er mørkere og mørkere på kvelden. Dette gjør i og for seg ikke noe, dette er vi vant til. Vi går inn i en tid der vi, hvert fall her på østlandet, venter på snøen som gjør det litt lysere ute på tross av årstiden vi er inne i.

Men, vi har et problem over hele landet akkurat nå.

Dette problemet har vi hvert eneste år, uten at det virker som om vi lærer særlig fra år til år.

Det er mørkt

Det regner og er mørkt

Fotgjengere går langs vei

Uten refleks

Det virker som om mange har et reelt dødsønske hver eneste høst/vinter

Det virker som om det er bedre å se bra ut dau enn å ha refleks på

Det å gå langs vei med mørkt antrekk når det er mørkt og tilogmed regner er bingo med livet på samme måte som om du hadde gått igjennom irans gater med en plakat av Muhammed med morsom bart og Usa-caps bak frem tegnet på.

Jeg skjønner det ikke.

Er det virkelig så viktig å være kul?

 

Bruk refleks.. jeg har ikke lyst til å bli en drapsmann.

Jeg ville sikkert blitt frikjent…men jeg ville vært dømt uansett

Jeg ville ha med meg dette resten av livet.

Retten ville funnet ut at det var ikke mulig å se denne personen som gikk på kanten av bilveien.

Det ville ikke hjelpe meg. Jeg har drept et menneske… hjelper ikke om jeg hadde retten på min side.

Det holdt på å skje meg et par ganger i fjor høst og vinter. Jeg holdt rett og slett på å kjøre på folk som gikk langs veien uten refleks. Det var ikke mulig å se de. Det er egentlig helt vannvittig at folk er ute og går på bilveier uten refleks når det er mørk. Det er omtrent ikke mulig å fatte at man gambler med livet sitt på den måten.

Det kan godt hende det ikke er kult å bruke refleks for noen… men det er mindre kult å være dau

 

#trafikk #sikkerhet #høst #vinter #refleks

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg