Ehh.. Ringerike Kommune; Et lite spørsmål bare..

Når ble den lille grønne parken bak Rådhuset omregulert til parkering?

I det siste har jeg og min mor skrevet på ny om hvordan vi synes Ringerike Kommune ikke gjør jobben sin med tanke på ønsker Ringerike Ishockeyklubb har hatt i alle år om gatelys og opparbeidet parkering.

Ringerike Kommune ved teknisk tjeneste svarer igjen vagt om reguleringer etc. Vel, slike svadasvar har man presentert med jevne mellomrom i hvert fall de siste 30 år (da ishallen stod ferdig)

Jeg er oppvokst på Benterud. Det betyr at jeg gikk bak Rådhuset hver gang jeg skulle noe over brua om jeg var til fots. Bak rådhuset var det en liten adkomstvei som ledet bort til trappene, samt en liten grønn «park» med trær etc. Jeg tror det tilogmed en gang i min barndom var en benk eller to der og. Det var altså ingen parkeringsplass der.

Vi flyttet fra Benterud tidlig på 90-tallet, da var fortsatt den grønne plenen der. I mange år etter dette var det fortsatt «park» bak rådhuset. En liten grønn fin lunge ut mot elva.

Nå derimot er det en flombelyst asfaltert flott parkeringsplass der.

Det er helt greit det altså…men jeg kan ikke annet enn å undre:

-når ble det området omregulert fra plen til parkering?
-hvor lang ventetid var det på den reguleringen?
-hvor lang tid brukte man på saksbehandling?
-er det park&anlegg eller teknisk tjeneste som bekostet dette?

-hvis ikke, hvor kom disse pengene fra?

-hvorfor kom denne parkeringen på plass så fort når det åpenbart har ligget andre prosjekter/ønsker foran i køen?

 

Ok, det ble flere spørsmål det.. Den bommerten skal jeg leve med.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg