Forbund, Anke-utvalg, Narvik, Ringerike.. Ventetiden er lang

Det er vel lov å levere inn tidligere enn absolutt siste frist?

 

-Narvik leverte inn anke

-Forbundet har til 20 april for å gi tilsvar

-Ankeutvalget kommer med avgjørelse uken etter dette

 

Så enkelt er det nå. 

For alle oss andre er det nå bare venting som gjelder.

Vel, noen utspill har jo kommet. Et utsagn fra nord om at Narvik kanskje ser til Sverige om ikke anken når frem dukket opp i atskillige medier denne uken. Noen mener dette er reelt, andre mener dette er en dårlig skjult trussel for å påvirke avgjørelse i Narviks retning.

 

Ingen lag har meg bekjent protestert på tabellplasseringer basert på prosent slik sagt før sesong. Noen supportere har fortsatt ikke fått med seg dette med prosent og mener blant annet at Grüner er nederst..men de om det.

Andre supportere henter inn fjoråret i argumentasjon. Det kan man ikke. Da hadde man ikke regler/retningslinjer å forholde seg til.

Diskusjonen fortsetter også med 8-10-12 lag. Det tror jeg vi kan slutte med for denne gang. Norsk Topphockey innstilte på 12 lag i møtet 24 mars med etter sigende flertallet av FK-liga-klubbene bak seg. Forbundet satte dette til side og sto på sitt vedtak fra før sesongstart for å fortsatt beholde 10 lag også kommende sesong.

Forbundet meddelte så at Narvik rykker ned og Ringerike opp basert på vedtak,

Der er vi nå.

Anken går på forståelse av ordlyd og definisjon (trur eg).

 

Dette har vært diskutert mye, så jeg går ikke inn i den tematikken igjen.

 

Det eneste jeg ikke klarer forstå er : (og som jeg lener meg på)

Hvordan kunne Tage Pettersen stå på TV og meddele opprykk/nedrykk hvis ikke det de har vedtatt holder vann 100% i enhver diskusjon?

Det må jo ha vært diskusjoner her i forkant. De må ha visst basert på uttalelser fra blant annet Feragen i Narvik at de ville bestride avgjørelsen om dne gikk imot Narvik. Jurister som godkjente dette. Jurister som sa: jepp, det dere har meddelt klubbene før og under sesong er mer enn nok til å kunne stå på dette vedtaket.

 

Farsen ville jo være komplett nå om Forbundet må frem på podiet og trekke tilbake opprykk og nedrykk pga formaliafeil eller lignende.

Like ille ville det være om det kommer frem at Narviks styre fikk krystall-klar beskjed om hva som gjaldt i starten og underveis i sesongen, men bare lukket øya og regnet med at Grüner var lett match.. så null stress.

 

Jaja…

Jeg håper forbundet leverer inn snart så anken kan behandles.. vil bli ferdig med dette

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg