Narvik tapte i retten. Hva nå?

Tapet i retten knuste det siste håp man hadde om fortsatt plass i FK

Spørsmålet er; Hva gjør Narvik nå? Stopper de nå eller går de videre etter en erstatning? Kan de gå videre?

Hele kjennelsen kan leses : HER

Nå er ikke jeg noe jurist, det har vi vel etablert for en stund siden, men for meg så ser det ut som retten har kommet til akkurat de samme konklusjoner/gjort de samme vurderinger som Ankeutvalget gjorde i sin behandling av anken.

Det skulle vel da bety at man ikke trenger sette spørsmålstegn ved Ankeutvalgets juridiske kompetanse slik enkelte har gjort.

Narvik varslet at om man ikke fikk beholde plassen ville det komme en erstatningssak. I rettspapirene nevnes summen 6,2 millioner. Hvor realistisk den summen er får andre enn meg analysere… men det er vel noen prinsipper ute og går i rettspraksis om å være ansvarlig selv og gjøre tap minst mulig? Krav justert for slike ting kan bety stor reduksjon av beløp.

Igjen må jeg ty til “jeg er ingen jurist”-uttalelsen… men jeg lurer jo på følgende; hvis rettens kjennelse tas til inntekt for at retten også mener vedtak fra september og mars er gyldige…ja da er vel også nedrykket å anse som et vanlig nedrykk på lik linje med alle andre klubbers nedrykk…

Kan man da gå til sak og forvente vinne?

Saken har kostet Narvik 120 tusen pluss honorar til Flod til nå. I tillegg snakkes det jo mye om tap av goodwill. Det har vært mye skriverier om Forbundsstyre og Ankeutvalgs kompetanse etc. Det har nok ikke hjulpet det heller. Et tap i en rettsak senere..kan bli en dyr affære..

Jeg tror ikke Narvik som klubb tjener noe på å gå videre. Tvert imot. Nå har Forbundsstyret, Ankeutvalget og Oslo Tingrett sagt sitt. Sånn sett burde man vel fra medlemmers hold si noe til sin egen ledelse nå.. alternativt burde kanskje det nyvalgte styret i Narvik innkalle til ekstraordinært årsmøte for å få ryggdekning for evt å gå videre etter kjennelsen.

Mange ville nok hovert og sagt mye dritt nå til Narvik på grunn av rettens kjennelse og hvor mye som er sagt og diskutert i ukene etter 24 mars. Jeg skal ikke det.

Jeg har fått tyn, det må jeg bare regne med når jeg stikker frem nesa som jeg gjør. Men; Jeg holder meg fortsatt til min røde tråd rundt retningslinjene og forståelsen av de og konkluderer med at jeg foreløpig har hatt rett. Skal jeg spå i kula rundt en evt rettsak til…så tror jeg den også tapes..

Jeg personlig håper Narvik nå stopper og heller bruker alle ressurser på å bygge lag og apparat rundt laget i 1-divisjon samt beholde entusiasmen i klubb nedover i bredden.

 

#ishockey #2hockey #hockey

2 kommentarer
    1. Hvis Narvik er smarte bor de spille etpar aar i NordSverige, mindre reiser, mye bedre motstand! Kommer sikkert tilbake eter noen aar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg