Øhh.. Ringerike Kommune: seriøst?

Er det dette som er planen?

Stor var gleden da jeg hørte at det skulle asfalteres fra Ringeriksgata og ned til Schjongshallen.

Det er noe vi i hockeyfamilien har ønsket helt siden jeg begynte spille i 1979, et ønske som ble forsterket da hallen stod ferdig i 1989, og som har blitt en nødvendighet å få til både pga møkk og skit men også pga sikkerhet.

Optimist som jeg er så så jeg for meg en asfaltert bred slette ned mot hallen. En slette med parkeringer, gjerne oppmerkede, dere vet akkurat sånn som Rådhuset bevilget seg selv bak Rådhuset bare for noen få år siden.

Jeg så for meg å kunne kjøre ned til hallen i regn, snø eller slaps og kunne komme meg tilnærmet tørrskodd fra bil til hall med eller uten hockeybag med meg.

Seriøst dere som planlegger og bestemmer i Ringerike Kommune; Er det denne fartsstripen som er planen? En stripe som skal sørge for at fotballfolket kan komme seg bort til stadion uten for mye trøbbel?

Jeg skal ikke påberope meg mye asfalt-ekspertise, men vil ikke denne løsningen bare smuldre sakte men sikkert bort inn fra kantene etter en sesong eller to med brøyting og parkeringer? For brøyte må man helt ut ellers er det ikke plass til alle.

Jeg personlig synes dette, om det er dette som er endelig løsning, er å pisse på alle som har ønsket seg en asfaltert adkomst og parkering ved Schjongshallen.

Hvorfor kunne man ikke nå, en gang for alle, gjort et stykke skikkelig arbeid med vei, gatelys og parkering.

Dere vet… Akkurat sånn som Rådhuset fikset til seg selv på no-time.

Ps? Skulle det vise seg at dette er bare første legging på en storveis plan fra kommunens side så skal jeg dra en Northug og legge meg flat i et nytt innlegg.

Ps! Ps! Er det ikke slik at det ville vært mest gunstig økonomisk å gjøre alt nå istedenfor å eventuelt surregjøke med forskjellige budsjetter innenfor samme kommunekasse?

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg