The Gallagher Invitational 2022

Tyrifjord, 11 juni, 14.00, shotgunstart

Det håpes selvsagt på vær som dette 🙂 Bildet her er tatt på min 50-årsdag ved runding etter 9.

The Gallagher Invitational ble startet for over 10 år siden fordi jeg syntes vi måtte ha noe mer enn bare selskapsrunder og offisielle klubbturneringer.

Opprinnelig ville jeg kalle den Panthers Open, men på grunn av enkeltes motforestillinger så ble det The Gallagher Invitational i steden.. noe jeg sånn sett lever godt med i dag.

Turneringen vokser stadig, litt mindre i år pga oppussing bane, men jeg håper og tror på rundt 60+ spillere neste år. Årets turnering vil være 48 stykker, dvs 12 grupper av 4 spillere, som jeg setter sammen.. dvs ingen “jeg må spille med han og ikke han” opplegg. Turneringen arrangerer jeg med godt samarbeid fra Anna og Tonje mht påmelding etc.

Startavgift pr spiller er 100,- ved påmelding (i tillegg til green-fee hvis ikke medlem), noe jeg innførte forrige turnering for å gi litt tilbake til klubb også siden jeg får lov å arrangere på banen.

Premieavgift pr spiller er 150,- som vippses meg siste uke før turneringen. (alt ut igjen i premier)

Vi spiller en helt vanlig 18-hulls runde (nå 2 ganger 9), men da med innlagte delkonkurranser. Maks antall slag pr hull er par + 5.

Premiepotten deles på 6 og fordeles som følger:

-1- Slag. Dvs vinner er den med færrest slag.

-2- Stableford. Dvs vinner er den med flest poeng.

-3- Closest to pin hull 10

-4- Longest drive hull 11

-5- Closest to pin hull 13

-6- Longest drive hull 16

 

I tillegg spilles closest to pin hull 18, på 2 slag (hole in one er selvsagt tellende). Premiepotten her er lost-ball potten.. som kort og greit er 10,- pr ball hver spiller mister på runden.

Siden vi i år går de 9 hullene 2 ganger så vil man få muligheten 2 ganger på hver av de 4 delkonkurransene.

Vi spiller fra gul.

Det oppfordres til oppmøte i god tid slik at man kan leske strupen og evt spise lunch i kafeen før man går ut.

Premieutdeling etter innkomst.

Viktig: Vinnere må være på plass.

(Ikke på plass betyr premie videre til nestemann)

 

Jeg håper på flott vær og gode spilleforhold.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg