Trettenes-taklingen

Sorry, for meg ble 2 kamper skivebom

Det er ikke ofte jeg er uenig med Disu faktisk, for jeg er ikke enig i «trille terning» uttalelser osv. men denne gang er jeg uenig i straffens lengde.

Først og fremst så vil jeg dog si følgende:

-man må slutte sammenligne situasjoner. Situasjoner kan ligne, men stort sett vil det alltid være enkelte aspekter som gjør ting forskjellige

-man må se hver situasjon isolert sett

-man må se situasjoner med nøytrale briller for å kunne si noe  om hva som er en rettferdig straff basert på hva som har skjedd

-man må slutte prøve rettferdiggjøre en situasjon med noe som skjedde litt før

Det er ganske ofte slik at ved hver eneste situasjon som skjer så ønsker supporterne av offerets part haugevis av kamper i karantene, men når en av samme lags spillere gjør omtrent tilsvarende handling så skal og forsøkes det bortforklares og unnskyldes.

Det er helt forståelig supporter-oppførsel, men det gjør ikke diskusjoner lettere.

 

Når det så gjelder Trettenes

For min rettferdighetssans er 2 kamper for lite og skaper en dårlig presedens for sesongen

Piccinich er ikke taklingsbar

Trettenes skifter retning mot Piccinich

Trettenes bøyer seg ned og setter rompa ut

Dette var en handling «med vilje» og med stort skadepotensiale

Jeg mener 4 kamper ville vært korrekt her.

Glem alle terning, ToreC, Forbund og alle andre konspirasjonsteorier og greier..

Dette var rett og slett for dårlig arbeid for min del.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg