10 dager igjen… Blir det, eller blir det ikke mer hockey denne sesongen?

Økonomisk er den hvert fall “sikret”..

Her om dagen kom altså gladmeldingen (den må riktignok godkjennes i et eller annet EØS organ??) om at krisepakken videreføres. Det betyr jo da kort og godt at ordningen med 70% kompensasjon ved spilte kamper og 50% ved avlyste kamper fortsetter. I klartekst betyr det vel at forbundet nå kan avblåse sesong/sluttspill pga smittetrykk uten konkurser i klubber som resultat.

Jeg presiserer igjen at det er ikke det jeg ønsker.

 

Tabell Fjordkraft-Ligaen pr nå

Tabell 1-divisjon pr nå

 

Det er 2 ting å merke seg med tabellen som ligger på hockey-live nå. Det ene er at de ikke er justert med tanke på å spille 36 kamper i FK og 32 i 1-divisjon. Det andre å merke seg er at tabellen nå har fått en sistekolonne med prosent-uttelling med 2 desimaler. Det hadde den ikke før, men muligens driver forbundet nå og forbereder seg til bruk av nettopp denne kolonnen?

I Fjordkraft-Ligaen er det vel ingen lag som havner i samme situasjon som flere lag i 1 divisjon. Hvis forbundet holder på sin målsetting om på død og liv spille 2+2 kamper isteden for å bare si “vi forsøker 2+2 kamper så langt det lar seg gjøre, men der det allerede er spilt 3 kamper hjemme eller borte så er 3+1 kamp i orden”.

Men: Fortsatt ingen offentlig pressemelding om at seriespillet er forandret.. ? Jeg og ser at Ottar Eide og andre uttaler seg til blant annet Nitten.no (veldig bra at den siden er oppe og går igjen) men enn så lange så er altså ikke noen terminlister eller tabeller forandret ihht de uttalelsene.

 

Hvordan ser det egentlig ut med tanke på oppstart?

Foliehatt-folket har jo nå kastet seg på “ishaller-er-farlig” mantraet, og i tillegg spørs det hvor mye myndigheter fanger opp av nettopp slike utsagn. Det er i dag 10 dager til planlagt oppstart i Fjordkraft-Ligaen og 9 dager til planlagt oppstart 1-divijson. Det går jo an å spørre seg selv: “Er det egentlig noe poeng? Hvor mange kamper får vi spille nå før et nytt utbrudd og nok en pause blir initiert fra regjeringshold”.

Det er så mye som kan gå galt og stoppe alt..

I begge divisjoner skal det spilles bra med kamper for alle lag.. uten egentlig rom for utsettelser/karantener i 10 dager. Meg bekjent har nå flere lag fått tilsendt hurtigtester som spillerne skal utføre på seg selv. Skal bli spennende å se/høre om spillere som klarer stappe pinnen godt opp i grevet på seg selv.

Skal alle spillere, trenere lagledere etc ta tester.. ja da må vel også de som serverer/lager mat til spillerne, de som er borteverter, de som står i utvisningsbokser, etc også ta test før hver kamp.

Videre kan man lese om  mutantutbrudd både her og der.. og sånn sett er det vel egentlig bare et tidsspørsmål før en eller annen klubb eller en eller annen by/sted får et utbrudd og da all idrett går med i “dragsuget” nok en gang.

 

Jeg håper ikke det.

Jeg håper vi klarer oss og spillerne får spille. Jeg håper også at vi får den forbanna vaksinen snart alle sammen. Jeg savner å se hockey. Jeg savner å dra i hallen 2-3 ganger i uka på trening. Sitte i garder’n og skrøne på seg finter og skudd ikke sett siden Koho Blackfibre var superkølla og blå Jofa var opptenningsved.

Jeg savner sosialiseringen i garderoben før og etter trening. Jeg savner å dra på kamp og møte alle de hyggelige menneskene som spiller hockey der ute. Jeg synes det er drit kjedelig å gå forbi garasjen hver dag der hockeyutstyret ligger og har ligget ubrukt nå siden august.

Det er ikke det samme å gå på skøyter på fjorden eller noe annet sted..

 

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg