Orddelingsfeil er kjempe teit..

Det er vel knapt noe som irriterer mer enn orddelingsfeil. Det kan jo til og med hende at ordene får en helt ny betydning og det er jo bare kjempe irriterende. Det burde jo ikke være så veldig vanskelig å lese over det man har skrevet for å prøve luke vekk disse orddelingsfeilene.

Dør karmene, smådyr klinikk, slukke instruks, fersk okse lever, tunfisk biter i vann, sukker erter, dyre tilbehør, kort betaling, toalett ruller, jule hefter, fremmed ordbok, PC pult i glass, ananas ringer, lamme lår, mat pakker, hjerte starter og mange mange fler..

Man må jo se at å skrive jule gaver kontra julegaver er feil. Det å skrive at "hun er en kjempejente" blir noe helt annet enn "hun er en kjempe jente".

Orddelings feil er kjempe teit… Jeg blir like flau hver eneste gang jeg ser at det har glippet.

Feilene er rett og slett hår reisende…

8 kommentarer
    1. Særskrivingsfeil, mener du. Orddelingsfeil er noe helt annet enn du prøver å få fram i innlegget ditt 🙂

    2. Torsken: Jeg er klar over det, og hvis du ser andre kommentarer så ser du at jeg sjekket med en lærer om det var greit å kalle det dette fordi det da blir lettere å få frem hva jeg mener. Det er forøvrig det samme som media gjør for å få folk til å gidde lese artikkelen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg