«Herlig» kundeservice på JYSK Hønefoss

Det er tydeligvis mer interessant å snakke dritt om kundene enn å hjelpe de…

I dag «beæret« vi JYSK Hønefoss med et besøk formål å kjøpe en 3-hyllers-greie til å ha på badet.

Vi går inn i butikken, en oversiktlig og flott ny butikk, og setter kursen for seksjon hyller.

Vi finner den vi vil ha, jeg tusler bort i kassen og betaler for varen, mens fruen tusler litt rundt for å se etter kleshengere og annet vi egentlig kunne kjøpe der istedenfor i neste butikk.

I kassen står en relativt ung dame på oppunder 20 vil jeg tro, som etter handel er gjort forteller at vi bare må kjøre rundt butikken og få utlevert hyllen fra lageret.

Da fruen sier seg ferdig og vil betale blir vi stående og vente, for de 3 andre på jobb, 2 kvinner og 1 mann, står inne i butikken og skravler og slenger rett og slett dritt til hverandre om kunder som ser på varer og ikke bretter og legger pent tilbake. De gjorde dette så alle rundt dem kunne høre.

Da den unge damen i kassen trenger litt hjelp til noe retur og forsøker ringe etter assistanse får hun ingen respons og må faktisk gå og finne de andre ansatte. Der stoppet vår tålmodighet mht venting og vi la pent fra oss småvarene og forlot butikken.

Nå gikk turen rundt butikken og bort til lageret for å få utlevert hylla.
Et skilt fortalte at vi skulle ringe på så ville de komme så fort de kunne.
15 minutter gikk uten å se så mye som et glimt av ansatte. Inn i bilen igjen, kjøre rundt, spasere inn, fortelle den unge damen at det er ingen der og ikke kommer det noen da vi ringer på. Hun så litt oppgitt ut der og da, og sa hun skulle komme bak der selv, «jeg trodde det var en der» var det hun sa.. og det har hun jo rett i, det burde vært en der.

Jeg tenker at kanskje var ikke de 3 andre på jobb helt ferdig med å snakke dritt om kunder enda så de hadde ikke tid til å faktisk gjøre jobben sin.

Vi kjørte rundt igjen og blir møtt av den unge damen som unnskylder og takker for handelen.

JYSK Hønefoss er heldig som har henne. Ikke like sikker på at de er like heldige med de andre…

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg