Kjære alle butikker med klikk&hent; Det er noe vi må snakke om

Jeg har ikke klikket på klikk og vent!

Det finnes i mine øyne 2 stk typer av shoppende mennesker.

Du har de som gjerne bruker lang tid i butikken, som sjekker alle merker og typer, som gjerne snakker og diskuterer med betjeningen samt får hjelp og råd til hva man skal kjøpe og trenger i forhold til sine behov. La meg kalle dette shoppinggruppe 1.

Og;

Du har de som enten går inn i butikken litt clueless, ser det de vil ha, tar tak i det og går til kassen.. eller de som har sjekket først, går inn i butikken, tar det de skal ha og går til kassen. Dette er da shoppinggruppe 2.

 

Det er så gledelig

Jeg er en av disse siste. Jeg hater å shoppe. Jeg vil bruke minst mulig tid inne i butikken. Stor var derfor gleden da det ble enda lettere for meg å handle ved at mange butikker begynte med et såkalt klikk&hent tilbud.

Det er så enkelt. Jeg slipper å stå i kø inne i butikken. Jeg slipper å stå i hvitevare-køen. Jeg slipper å stå og vente på at de som tilhører shoppinggruppe 1 skal bli ferdige med sine tusen spørsmål om vaskemaskinen. Jeg slipper å vente på at en ski-mosjonist skal blir ferdig med hundreogfjorten  spørsmål om spenst i skia og lengden på rubben under skoene samt hvor trykket sitter.

Jeg kan bare gå på butikkens nettside. Finne det jeg vil ha. Klikke på det og så bare kunne dra og hente/betale uten å stå i kø.

Brilliant løsning.

 

Men, så er det ikke alltid så enkelt dessverre

Noen butikker har rett og slett ikke skjønt dette. De innfører klikk&hent (som jo er gledelig) men innfører faktisk ikke egentlig klikk&hent. Jeg har ved flere anledninger nå klikket på varen jeg vil ha, brukt klikk&hent tilbudet, men ved ankomst butikk og kasse får jeg beskjed om å gå til den avdelingen som selger den varen jeg har klikket på for klikk&hent for å få hjelp der.

Dette er jo nettopp det som er poenget med klikk&hent. Jeg vil ikke stå i kø i den avdelingen, det er nettopp defor jeg har klikket på klikk&hent.. Jeg har ikke klikket på klikk og vent!

Det å bruke klikk&hent for så å måtte stå i køen i hvitevare- eller ski-avdelingen for å vente på hjelp i den avdelingen når man allerede har bestemt seg for hva man skal ha er like dumt som om vi alle hadde gått rundt i matbutikken og plukket varer, gått til selvbetjeningskassen, og så måtte en av de ansatte komme og pipe varene for deg.

 

Så;

Kjære alle butikker som har, eller innfører klikk&hent tilbud:

Dere må samtidig lage en ordning som gjør at man faktisk kan klikke og hente uten å måtte gå veien om en kø.

 

På forhånd takk

Mvh

meg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg