Kryssamming; Ja, hva er nå egentlig det?

Flott, fint, fælt, tabu eller bare rett og slett naturlig?

Er dette kryssamming?

Debatten raser nå i media., vel, media sier at debatten raser hvertfall fordi Pilotfrue blant annet gjerne mater ungen til venninna når hun har lite melk i puppen, mens hun selv har overflod.  Hvorvidt debatten egentlig raser stiller jeg meg litt underende til, men skrives om det blir jo gjort for da kan man vise bilde av en pupp også.

Jeg for min del har lest en artikkel samt registrert at det er skrevet en del blogginnlegg om dette temaet,  og undertegnede blir jo satt helt ut, for media og folk generelt driver å diskuterer om dette, altså det med kryssamming, er galt og litt pedo, og perverst tilogmed…

Kommentarfelt både her og der syder med alt fra “ææææsj” til “flotte greier”…

Nåvel; Etter å ha lest og forstått hva dette handler om…

Jeg trodde jo dette handlet om noe helt annet… Jeg trodde dette var snakk om:

-heter det ikke kryssamming fordi man generelt er så trøtt når man ammer at øya stort sett går i kryss…?

-heter det ikke kryssamming fordi puppa er så store at du slipper å flytte ungen, du kan bare krysse puppen over magen og fortsette matingen?

-heter det ikke kryssamming fordi man i barselgruppene driver med øvelser og så må det mates og da bare mater man på kryss og tvers?

-heter det ikke kryssamming når man kan ha ungen i bæresele på ryggen og bare slenge puppen over skuldra når ungen er sulten?

-heter det ikke kryssamming fordi ungen gnager så fælt at du kan legge brystvortene i kryss etter mating?

-heter det ikke kryssamming når du må stoppe bilen i et kryss og sette deg til å mate ungen?

-heter det ikke kryssamming når damene sitter og mater og løser kryssord samtidig?

Som pappa til to er det jo ikke vanskelig å huske hvor flott, fint, vanskelig og sårt dette med ammingen kunne være. Er det noen øynene går i kryss på så er det jo fedrene da mammaene kommer triumferende ut i stua 2-3-4 dager etter fødsel da melkeproduksjonen er igang for fullt, melkesprengen sender 85 B’n rett i skapet og ammebh-n størrelse fallskjerm er på vei på… :  “se her a…. se de muggene”…

Nåvel… pupp meg her og pupp meg der…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg