Vi ser altså endelig mer eller mindre ut til å være kvitt de verste influencer-overskriftene der man skulle lokkes inn for å lese et intetsigende innlegg akkompagnert av struttepupp eller rompe, men hva hjelper det når de største nett-mediene ser ut til å ha tatt over.
Når overskriften er «Dette skulle hun ikke gjort» og bildet viser en dame som holder handa si inne i munnen på en alligator… ja da vil vi da for pokker ikke se at det gikk bra.. Da vil vi se alligatoren få tak i handa, bite fast, rulle rundt og rive av handa/armen.. Da først stemmer overskriften om at det skulle hun ikke gjort.
Når bildet viser en motorsyklist som svever i luften og overskriften er «se hva som skjedde» … ja da vil vi da for pokker ikke se en fin landing.. niks, da vil vi se kjempe-tryn.. Ordentlig skikkelig tryn. Det at han lander på hjulene er vel ikke no gøy.
Dette gjelder for alle slike «se hva som skjedde nå», «du vil ikke tro hva som skjedde etter dette» osv osv..
Det må tryn, kræsj, tabbe, etc til.
Capiche!!
Faktisk litt enig med deg. En god overskrift trenger ikke nødvendigvis holde det den “lover”, men den må heller ikke skuffe.
Vel, de fleste av de med clickbait-overskrifter skuffer…
Helt enig med deg 🙂 Man må da komme med litt av det som forventes 😀
Jepp