Partiet Rødt… der har du gjeng…

Rødt… du verden for et tankesett…

Det slås stort opp det faktum at meningsmålinger viser at Rødt ville fått 250 tusen stemmer ved et valg foretatt “i dag”.

Tygg litt på den… 250 000 nordmenn ville stemt for et kommunistisk parti med ideer for landet Norge som har tatt knekken på atskillige land ved tidligere forsøk på innførsel av denne politikken.

Jeg satt meg til i sofaen og skulle se på Debatten som viet et helt program til Rødt og deres fremgang. Moxnes var selvsagt på plass. Sutre-seg-til-plass-i-programmet Listhaug var jo også (selvsagt) der i tillegg til noen andre jeg ikke husker navn på.

Nåvel…

Det eneste jeg husker fra dette programmet, for ærlig talt her var det mye kokkos, er Moxnes som snakket om at Rødt vil flytte eierskapet fra bedrifter fra de tusenvis med steinrike bedriftseierne som leker med arbeidsplasser og liv til Stortinget… samt at Rødt vil innføre at arbeidstakerne skulle kunne velge sin egen sjef.

Moxnes står altså og sier at Rødt vil fjerne at de få (tusenvis) rike bedriftsieierne skal kunne ta avgjørelser som påvirker menneskers liv, samfunn, etc… og heller overføre denne makten til Stortinget.. Det er da slik jeg forstår dette mye bedre, i følge Rødt og Moxnes, at 169 mennesker på Stortinget skal leke med menneskers liv, samfunn i enda større grad enn de allerede gjør i dag. 169 tilfeldig valgte mennesker som i stor grad kanskje ikke har den fjerneste anelse om hva det vil si å drive bedrifter osv. Det er jo bare å se på hva som skjer allerede i dag. Vedum feks.. med inngående kjennskap til bondenæringen.. man skulle jo tro han ville blitt en “perfekt” landbruksminister…men neida.. han ble noe annet han..

Jeg tør ikke engang tenke tanken på en regjering fylt opp av Rødt-folk…

Det neste punktet var:

Arbeidstakerne skal også få velge sin egen sjef. Siden Moxnes snakket så varmt om at Rødt vil fjerne urettferdighet så antar jeg jo da at det å være sjef skal være tidsbestemt og feks velges for 2 år av gangen? Alle skal jo da ha lik lønn, for ihht Rødt så er det bare arbeiderne som skaper verdier og ikke eierne.

Jeg ser for meg generalforsamlingen der arbeiderne nok en gang skal utnevne ny sjef for de neste 2 år.

“ja dere, nå er det vaktmester Bernt Fjodolfen sin tur. Han var elevrådsleder på ungdomsskolen så dette tenker jeg skal gå greit. Dette betyr jo også at Peder Anker Klüse, som har vært sjef nå i 2 år trer inn som vaktmester”.

 

Rødt… der har dere gjeng…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg