Shit, jeg er en feit 50-åring ifølge KMI og BMI

KMI står for kroppsmasseindeks. Det er en formel, utviklet av Verdens helseorganisasjon (WHO) for å beregne overvekt og helserisikoen forbundet med overvekt.

Hva viser KMI.

KMI beregnes ved å ta en persons vekt (kg) delt på høyden x høyden (i meter)

Nå har jeg aldri sett på meg selv som noen tynn fyr…men heller ikke spesielt overvektig heller. Joda, det har vel rullet på noen kosekilo de senere årene men med hockeytrening 2-3 ganger i uka føler jeg meg jo på en måte relativt trygg på helsa… annet enn den helsa jeg til stadighet ødelegger litt ved nettopp å spille hockey da.

Nåvel.. ingen fare å trykke på denne linken tenkte jeg..

Skjema raskt å fylle ut.. og resultatet like fort..

Ok.. hva betyr dette da….

Hmm.. jeg ligger altså på grensa til fedme.. overvektig ++++

Ny livsstil here I come..

 

Ehh… okay…

Jeg veide 78 kilo da jeg var 18 år… DET har jeg sett bilde av..

Men men.. nå ere frem med grønnsaker, vann, og det som må til.

Her skal det slankes ned 25 kilo Jim 

 

Det er f*** meg ikke rart folk blir skrudde i hue om de tar sånne tester og prøver leve etter dette. Nå står det riktig nok i relativt liten skrift at det finnes flere forhold enn dette for å se om man er sunn eller ikke. Men, min mening, alt folkehelseinstituttet blir nevnt i burde hatt mye størr advarsler om dette.

BMI / KMI må tas med knyttnever med salt.

 

 

Hmm… da er det ikke så gærent alikvel da alle disse spam-mailene jeg får..

Det jeg sliter med ifølge spam-mail på jobb

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg