Tyrifjord Golfklubb; Medlemmer i fokus

Tyrifjord Golfklubb med en medlems-unik beslutning!

Bilde fra runding 9 hull på min 50-årsdag

Det er ingen hemmelighet at jeg tilbringer endel tid ute på golføya i Tyrifjorden. Spillkvaliteten på det jeg leverer er til tider så som så, men det handler ene og alene om meg og mitt spill og ikke om banekvalitet. Golf er for meg god mosjon samtidig som jeg får utfordret mitt idretts-hode og evne til å bli bedre i en sport som handler om ekstreme marginaler hva gjelder balltreff etc.

En av de tingene jeg setter ufattelig stor pris på er at jeg ikke trenger planlegge en uke i forveien og sitte klar når lørdag om en uke åpnes i golfbox for å få spilletid. Det er her den unike beslutningen medlemmene var med på å ta kommer inn. Tyrifjord Golfklubbs medlemmer har vedtatt at max antall medlemmer skal være 900. Dette er en reduksjon fra tidligere tall på 1200. (Tyrifjord har omtrent 800 medlemmer nå)

Dette er en beslutning som gir medlemmer (som meg) mulighet til å spille når de selv ønsker det, i tillegg til at det er plass til gjester. Tyrifjord ønsker ikke å måtte nekte medlemmer å spille så mange runder de selv ønsker.. slik det dessverre har blitt i noen andre klubber nå.

Jeg er hvert fall ekstremt glad for at jeg ikke må sitte klar ved golfbox når tider åpner for i det hele tatt ha håp om å få en tid kommende lørdag eller søndag. Jeg går bare inn på golfbox og titter etter kjente navn og om det er en plass ledig, eller så bare hopper jeg inn i en flight.

 

Visste du forresten;

-at Tyrifjord startet rekrutteringen for årets stab i september 2020

-at Tyrifjord startet søknaden mot UDI i november 2020 og fortsatte med en søknad til sjøfartsdirektoratet i april i år. (tro det eller ei, det er sjøfartsdirektoratet som styrer dette)

-at Tyrifjord er en av to klubber i Norge som har fått utenlandsk arbeidskraft inn i landet, Losby er den andre.

-at Tyrifjord i forrige uke fikk vi inn sin andre sesongarbeider.

-at en sesong fra midten av mars til midten av november, har rundt 5200 timer av sesongs personal på banen. Dette er folk med nisje-utdanning og erfaring og kan ikke erstattes med en telefon til et vikarbyrå.

 

Jeg gikk en veldig hyggelig runde med styreleder for en uke eller to siden og han kunne fortelle litt av hvert om planene for ombyggingen for Tyrifjord som etter planen skal starte september 2021. Jeg tenkte å bli litt mer trygg på alle detaljer rundt akkurat det før jeg skriver noe om det, men enn så lenge er situasjonen følgende:

Byggstart er altså beregnet til første uken i september og Tyrifjord Golfklubb venter tålmodig på at grensen skal bli åpnet og entreprenøren kan komme på banebesøk. Alle planer/ønsker ligger der, men den endelige kontrakten kan da ikke skrives før entreprenør får lov å komme inn i Norge og foreta et banebesøk.

Tyrifjord Golfbane skal være en bane for alle, det kommer ombygging til å bære preg av.

Ps!

-visste du forresten at snitt-hcp i klubben er ca 27,0

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg