Velgere; Tror kanskje ikke på bedre, men vil ikke ha verre

Det er en helt naturlig ting som skjer med hver eneste regjering. Velgerflukt.

Dagens regjering er i regjering fordi de i valget lovte noe som traff folket. De lovte at «det skulle bli vanlige folks tur». Folket bet på dette, fordi vanlige folk var litt forbannet på Høyre og deres politikk mht skattelegging etc av «de rike».

Det ble så regjeringsskifte. Normalt sett vil pressen holde seg unna i 90 dager for å la ministerne komme seg godt inn i jobben. Det ble litt mer prekært for denne regjeringen, som derfor «måtte på jobb» ganske så fort.

Derfor har de blitt målt fra dag 1.

Ingen pen måte å si dette på, så best å si det rett ut:

Dagens regjering er en skandale for vanlige folk og Norge. Partiet som står for solidaritet leverer ikke i det hele tatt. De skryter av en raus ordning mht strøm..når det beviselig koster både 3 og 4 gangeren før staten tar ansvar.
Priser på mat, renta, alt går opp, samtidig som regjeringen tviholder på lave satser for de som trenger det mest.
«Vanlige folk» sliter også nå med de galopperende kostnadene.
Det norske folk som har tradisjoner med å ha hytter på fjellet og ved vann pines økonomisk fordi regjeringen ikke vil la strømstøtteordning også gjelde fritidsboliger.
Næringslivet blør pga strøm og priser. Regjeringen virker handlingslammet på å ta skikkelig grep, og lar heller store tradisjonsrike bedrifter permittere eller stenge.

Jeg tror ikke velgerne som nå flykter regjeringspartiene nødvendigvis har tro på at de vil få det så veldig mye bedre med Høyre…

…men det er åpenbart at de tror de vil få det enda verre med dagens regjering.

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg er enig med deg i at denne regjeringen ikke leverer, og at de tar feil grep på utfordringene som de får. Eller sannheten er vel at de ikke tar grep, de “avventer situasjonen”.
      Usikker på om det ville bli merkbar bedring for “vanlige folk” med en borgerlig regjering.
      De grepene som må til er liksom ikke det jeg definerer med Høyre-politikk…
      Jeg ønsker meg selvsagt en Rødt-regjering, men det er nok ikke realistisk nå.
      Mitt håp er et skikkelig oppgjør i Arbeiderpartiet med en utskifting av ledelse så vel som flere regjeringsmedlemmer.
      Det er nesten så jeg håper at Giske og hans “menn” (av begge kjønn) skal overta.
      Sikkert politisk ukorrekt av meg å si det.

      1. Jeg tror regjeringen nå ville gjort lurt i å snu seg til folket. Ikke tenke så mye på å bygge fond, men heller sørge for at feks strøm får en levelig kostnad all den tid Norges regjeringer (altså flere) har snudd oppvarming av hus i kalde Norge til å bare være strømbasert. Da tror jeg vi må bort fra “øke skatt for å finansiere” for det rammer ikke der de ønsker. Innlegget mitt “Vedum, du lyver” forklarer lett hvordan makspris kan gjøres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg