Gillette…ta deg ei bolle..!!

Realisme versus Reklame !!

Alle har vi vel sett disse reklamene…både for damer og herrer.. Vi har sett disse glatte herremennene i bar overkropp med svulmende bicepser og tricepser og vannkjemmet hår som feier høvelen over ansiktet og i et sveip er kjaken glatt som ei barnerompe som er innsmurt med fuktighetskrem og tørket med vattdott… Vi har sett disse høyreiste damene med bein som er så lange at om det var et fnugg av hår på de beina så ville de brukt opp 4 høvler fra ankelen opp til musekroken.. Men neida… disse langbente damene setter seg til med benet i en flott vinkel og i ett glatt og sensuelt sveip så er alt fjernet fra ankelkulen og opp til himmelen…. Men er virkeligheten egentlig sånn?

Hvor blir det av tømmerhoggergutta i reklamene…? Hvor er kara med skikkelig skjeggvekst og ikke bare fjollegutter med fredagsdun..? Hvor er damene med 2 ukers stubb på leggene etter latskap i forbindelse med pms og annet rask…? Hvor er damene som har vært på hytta i 3 uker og kommer hjem til en skikkelig dusj osv… Hvor er mannfolka som egentlig må kappe skau hver eneste dag men som ikke gidder..? Hvor er de som ser ut som dette?:

Du ser rett og slett ikke mange arbeidsomme skjeggbefengte karer i reklamene som skal sveipe seg gjennom skjeggvekst som dette.. Hvis nå bare alle de flotte leserne av dette innlegget bare kan glemme den butt-ugly fremtoningen og heller konse på budskapet i dette mythbusteraktige innlegget så skal det bli bra.. I går kveld stod jeg altså på badet…jeg så på alle de grå hårene i skjegget og tenkte at jaja…gutta tror jo ikke på julenissen lenger alikevel så det er bare å trå til… Så da var det frem med:

Og ikke lang tid etter knipset av bildet var en del -ganske mye faktisk- av innholdet i beholderen ganske så ryddig plassert i ansiktet til undertegnede.. som du kan se selv her:

Og nå kommer vi jo da til selve mythbusteringen i innlegget… Det sanne øyeblikk der vi skal sammenligne oss selv med reklamegutta… Gutta som står der og ikke ser åndssvake ut selv om de barberer seg i ansiktet.. Gutta som setter Gillette’n sin på plass oppe ved øret og i en lett og ledig bevegelse -selvfølgelig med bicepsen strammet-  så kommer et glatt og smooth kinn frem.. Det finnes altså ikke antydning til hår der høvelen har passert… Oppildnet av dette minnet og husk av reklamen setter undertegnede høvelen på plass og sveiper…med alt av armmuskler strammet selvom jeg var helt alene på badet…og her kommer resultatet:

Ikke en eneste centimeter med glatt kinn kom tilsyne… Høvelen er smekkfull av hår og jeg innser at her må det gnages av skjegg til den store gullmedalje….og jeg som tenkte å bare gjøre dette imellom 2 episoder av NCIS i går kveld… Brått innser jeg faktum… Dette blir dyrt og kommer til å ta lang tid… Jeg kommer rett og slett til å bruke opp flere barberblader på denne jobben om jeg ikke ønsker å foreta utrivning av skjegg istedenfor avkapping… Ikke har jeg tid heller… Jeg vil jo se episoden av NCIS og nyte en duggfrisk…

Det var da jeg kom på den brilliante ideen på hvordan halvere tid, kostnad og jobb…

I og for seg er jo ikke dette en halvgæren look for oss som ikke har noe særlig å tape på utseendet….. Dog vil jeg vel kanskje ikke anbefale denne prosedyren for alle dere damer der ute… 2 legger halvveis barbert på langs ser kanskje ikke så bra ut… det ville vel og muligens være noe snodig å ha barbert bare den ene armhulen.. Eller halve området som ligger i skjul mesteparten av tiden….

Eller….. kan moten slå an? 🙂

12 kommentarer
    1. Bwahahahhaa, Its all lies!
      gad, verden har blitt for enkel og femi, rett og slett.
      Desuten er sjegg bedre enn barnerumper, så gilett kan ta seg en bolle uansett! :3

    2. Hmmmm, eller parafin og en lighter? :3
      Uansett, det er vel ingen som er så blåst at de faktisk tror de gilette-gutta er MENN? De flste har nok ikke kommet i puberteten enda ^_^

    3. ho ho ho 🙂 Dei damene på reklamene har jo ikkje hår på beina då.. Dei sveiper høvelen over eit nybarbert bein.. Ikkje it hårete bein. Det har iallefall aldri eg sett.. Ein må vel berre innsjå at slikt tek tid.. Eg orkar aldri heile den prosedyren, so eg berre barberer leggane i dusjen og skylle med vatn, gidd ikkje smøre med alt muleg, vente, la virke, bla, bla, bla. Barberer berre rett på huda og skyller med vatn. Smører leggen med babyolje so ikkje huda blir rar 🙂 vips, vaps 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg