I en perfekt verden…

En ganske så ambisiøs overskrift…jeg vet…og mye har jo blitt skrevet om hva som ville være perfekt…

En teori er jo at det perfekte ville være å bli født som en skrukkete bablende gamling og tilbringe de første 10-12 årene på et hjem mens man blir matet og sakte men sikkert tilegner seg masse kunnskaper uten å løfte så mye som en finger annet for å ringe på pleierne fordi man har driti på seg og trenger tørk..eller fordi man har lyst på ett glass rødt før kveldsmat og legging i 19 tiden.. Deretter tilbringer man de neste 40-50 årene i arbeidslivet og legger seg opp penger før man går av med “pensjon” som 20 åring og har et par år på seg til å bare feste og bruke opp alle pengene.. Fra 18 år og nedover blir man bare dummere og dummere, mindre og mindre….inntil man trer inn i babystadiet og nok en gang blir en bablende idiot igjen og tilslutt dør og forlater denne verden i en herlig orgasme….

En annen teori av perfekt er jo at det norske fotballandslaget plutselig blir gode…eller at Norges ishockeylandslag plutselig putter masse mål… Men sånne ting og ønsker blir jo mer utopi og sjansen for å bli oppfattet som en riv ruskende gal mann er altfor stor til at man sier sånt offentlig…

Jeg tenker selvsagt ikke så stort på det..

I min perfekte verden finnes ikke trege sjåfører som konsekvent kjører 10 km/t under grensa… I min perfekte verden finnes ikke sjåfører som ikke evner å slippe forbi en to kilometers kø bak seg.. I min perfekte verden kommer plutselig en overskrift i avisene som sier: “Hotel Cæsar produsere fengslet for produsering av makkverk og skal sone i Kongo”.. I min perfekte verden har ikke damer kort hår.. I min perfekte verden snør det bare i fjellet.. I min perfekte verden lærer nordmenn seg drikkekultur… I min perfekte verden skjønner politikere at de har feilet i alkoholpolitikken… I min perfekte verden får fylkesmannen og E16 planleggere skikkelig kokkos… I min perfekte verden dør ikke flere på veiene våre fordi politikere skal spare penger… I min perfekte verden får sykehusene de midlene de trenger for å drifte 100% av sykehusene..

I min perfekte verden lever kone, barn og jeg et godt liv..på tross av lokale og statlige politikerbløffmakere..

I min perfekte verden har ikke jeg vondt i armen… 😉

I en perfekt verden.. Skål !!

8 kommentarer

Siste innlegg