En helg fra helvete…!!

Helgen er kommet… Helveteshelgen..

Den startet med 400 meter lett jogg på bane.. Alle kjenner kroppen er litt støl etter gårsdagens istrening… Det gjelder å riste litt løs.. Hjernen skriker allerede etter nåde for den vet hva som kommer.. Den vet den skal utsettes for værre enn en jubileumsepisode av Hotel Cæsar.. Etter endt joggerunde med innlagt tøffing og vitsefortelling er det klart for øvelse 1… Trappehopping… Spensthopp opp trapp.. Rompa skal ned på hælene.. Et par turer går fint.. Så begynner det.. Rompa verker.. Lårene verker.. Ryggen verker.. Kom igjen roper treneren…det står folk bak deg som vil opp trappa.. Øyeeplene føles som de kommer til å poppe ut av hodet når som helst.. Vaaaannnn….hvor er vann… Endelig sier treneren at det er 1 gang igjen og så drikkepause.. Å se på Hotel Cæsar maraton er barnemat i forhold til dette…

17 sekunder etter drikkeflaska ble puttet i munnen grådigere enn en alkoholiker gjør med øllen på mandag morgen etter å ha vært tom siden søndag ettermiddag roper trener at man skal igang igjen… Militær gange på gresset.. Kom igjen.. Rett i ryggen.. Ikke juks.. Dette skal rive i lårene… For et jævlig rart forsvar Norge har… Som går sånn… Andre militære må jo le seg ihjel.. Så fortsetter det.. Med spensthoppene…de helvetes spensthoppene… Og løping med bildekk i tau bak…men ruller dekket..Neida, det ligger flatt… Rett tilbake til neandertaleralderen uten hjul oppfunnet.. Utetreningen avsluttes med spensthopp…igjen… Før det er inn å spise eggerøre/pasta…for det er ikke ferdig…det er istrening snart..

Powerskating…bare ordet får ørevoksen til å krype sammen i solidaritet med inngrodde ørehår inni øregangene.. Rompa snurper seg så sammen at det kun er spaghetti som kan komme ut… Lårene begynner vibrere mer enn bestselgeren fra øverste hylle på Kondomeriet.. Lungene hikster i smertefull forventning.. Og så er det i gang.. Smerte.. Håp om at det snart er ferdig.. Glede over prestasjon.. Smil og latter på tross av smerten.. Ekstrem glede da en time powerskating er over..og man kan dra hjem til sengen sin…

Men det var i går.. I dag er en ny dag.. Frokost i hallen…før istrening, pause, barmark -og sikkert de jævelige spensthoppene igjen- , pause og så istrening igjen.. Det vil bli smerte… Og glede.. Og utslitt… Og i morgen skal det gjøres igjen… Camp terror!!

Jeg gjør selvfølgelig ikke noe av dette.. Jeg er jo ikke gæren heller.. Dette er for guttene og jentene i, og rundt 13-14-15 årsalderen.. Jeg kjører og henter jeg.. Og drikker kaffe..

Jeg hadde nok valgt å gjøre dette om jeg hadde blitt fanget av terrorister og fått en pistol til tinningen og gitt valget : Trening eller episode 674 av Hotel Cæsar… Men det må såpass til…

8 kommentarer
    1. Ja, DET tenker jeg er gjengen med stål i bein og armer det, kjørt av pappaene som heller ser Hotel Cæsar ;-D Ha-ha…sier jeg her jeg ligger dvask i sofaen 😉

    2. frodith: tro meg… Jeg sammenligner å se Hotel Cæsar med å høre Bjøro Hålands beste på repeat og vil heller da krabbe i grustak og jogge på knestumpene…

    3. Ha-ha… jada, jeg bare erter. Jeg liker HVERKEN hardtrening ELLER Hotel Cæsar jeg heller.. dørgende kjedelig og nærmest litt VONDT begge deler 😉

    4. Godt å kunne drikke kaffe på slike dager 🙂 Jeg skal lage platting i hagen i helga og selvfølgelig regner det… til nå har jeg gravd 4 meter “shallow grave” og drukket 4 kopper kaffe 🙂

    5. Hahaha.. satt med så dårlig samvittighet og leste dette, siden jeg har unger som er på fotballtrening i hele dag, og jeg har for det meste sett på..
      Helt til siste linjer, du var sjåfør du og, så godt å se!! 😀
      God helg til deg!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg