Møkka E16… Snegleveien…

En bedriten vei…

Veien fra sandvika til Hønefoss starter med to tunneller. Det er jo blitt rene julekvelden å kjøre tunnellene nå. De har innført 90 grense og det fortjener veien. Men så: Oppover Sollihøgda etter tunnellene.. Jeg ligger i fint driv, ingen biler i sikte. Jeg er alene i bilen så “all of me loves all of you” synges med den flotteste røsten jeg har inntil jeg ser masse lys…en trailer…jeg tar den igjen.. No prob tenker jeg..to felten..men jeg rekker det kanskje ikke..? Jeg prøver.. Litt for fort men skitt au.. Men neida…

300 meter med galskap er det veimyndighetene har gitt oss.. 300 meter med to felt der alt og alle står på gasspedalen for å komme seg forbi kokkosskallen som ligger først..problemet er bare at sånne pappskaller står på pedalen selv på samme strekningen.. “Fin og brei vei jo..må jo tråkke på litt…”

Nåvel, jeg rakk ikke forbi.. Jeg ble liggende bak… Hele førdømte veien hjem til Hønefoss.. Ikke ett sted kom jeg forbi.. Ikke ett jævla sted fra før sollihøgda…hele veien til Hønefoss var det umulig å komme forbi uten å enten bryte loven skikkelig eller satse livet..

Ikke en eneste sjanse..og hvorfor… Joda, midt-delere over alt.. Alle steder det kunne ha vært flott å svippe forbi der har myndighetene effektivt stoppa muligheten… Så jeg lurket hele veien hjem i 60-70 da.. Det medførte jo at jeg måtte høre på reklamen for KUG og…altså Kjærlighet Uten Grenser..og det svir…

Ny vei nååååå….

1 kommentar
    1. Akkurat ferdig med (for meg) spennende sjakk-kamp i VM. Men det ble jo noen timer, men i forhold til politikerne er det jo rene lynsjakken! Hva med sakte-Tv i Hønefoss?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg