Gebyr, gebyr, gebyr….

Er din tid viktigere enn min?

Igjen er dette med legestanden og deres evne til å skulle ha betalt når man ikke dukker opp til avtalt tid i vinden. Nå snakkes det om å doble straffegebyret for å ikke være der til avtalt tid slik at man skal bli kvitt alt surret som folk steller til ved å ikke si ifra at de ikke orket å stå den opp den morgenen medfører.. Og ikke tro noe annet… Jeg applauderer dette.. Jeg er dritt lei av å vente på venterommet….og om disse surrehuene som ikke sier ifra er en del av problemet så kjør på…

MEN:… Dette må gå andre veien og.. Er legens og legekontorets tid mere verdt enn din og min tid og våre jobber sin?

Dusjet og ren og pen i tøyet er man jo på plass klokka 13.50 når timen er klokka 14.00… Må jo være ren og pen for man kan jo ikke sitte på kontoret dems å se sjuk og svak ut… Dette gjelder jo bare når du skal til dagvaktene for den mystiske fastlegen ser man jo sjelden noe til.. Skal man se fastlegen må man jo bestille time 3 uker før man vet man er sjuk…og det er det jo bare damene i Åndenes makt som får til… Sånn sett burde man bestille en time hos fastlegen og så ringe og utsette den hver mandags morgen inntil man faktisk trenger den.. Nåvel.. Timen klokka 14.00 blir raskt 14.40 innen man ser snurten til en lege..

Denne ventingen… Hvor mye koster dette samfunnet? Hvor mye koster det arbeidsgivere? Hvor mye koster det oss personlig? Er tiden deres mer verdt enn vår? Godtar vi sånt av en frisør? “Du skjønner…det kom inn en med en skikkelig hårkrise som jeg bare måtte ta så da får du bare vente”… NIX, da hadde vi snudd og gått til en annen..!! Legene er dessverre for oss monopolister..og i en særstilling hva gjelder andres forbruk av tid..

Jeg mener fortsatt at vi alle burde begynne å fakturere kontorene til fastlegene for ventetiden vi opplever utover for eksempel 30 minutter.. Ingen andre steder godtar vi sånt sommel når en tid er avtalt. Hvorfor varsles ikke folk når ens egen lege er syk eller måtte dra? Hvorfor har ikke legekontorene økonomisk ansvar overfor den tidsbruk de er skyld i som “kunde” ikke kan noe for? Noe venting, som for eksempel innenfor 30 minutter får være greit…men å sitte som veggpryd i timen og mer…det synes jeg ikke er greit..

Har du time klokka 14.00 og kommer inn 14.40… Send faktura på 40 min venting.. Da tenker jeg det blir mer turnover på venterommet….kanskje noen nyere blader og..

7 kommentarer

Siste innlegg