Fellesferien er slutt…

3 pre-glorifiserte uker er over..

Ventingen begynner allerede dag 2 på jobb etter påskeferien. Ventingen på de himmelske 3 uker med ferie. Selvfølgelig er det ikke likt som da man var barn da man kom hjem, slang sekken inn i en krok, heiv på seg shorts og så seg ikke tilbake på 8 uker. Det spilte ingen rolle om det regnet eller var sol. Vi var ute og lekte og fant på ting. Vi satt ikke surmulne ved hver vår pc og “bitcha” over at det lagget…eneste laggingen vi opplevde var jo når det var han treige som jobba i kiosken da vi kom og skulle handle 10-øres smågodt for 3,50..

Nå sitter jeg her da… 3 uker er gått siden jeg lugget innpå 2 grill og en burger på sommeravslutningen på jobb før kjøretur hjem og shortsen ble hivd på før alt det jeg ikke har rukket å gjøre før ferien skulle gjøres nå. Mye er og gjort her i huset men det får jeg komme innpå en annen gang…men oppussing har det blitt. Nåvel, jeg synes det bare er et par dager siden nevnte grill og burger men vet jo at det ikke er tilfelle. Mandag er det vanlig arbeidsdag igjen…

Da er det opp før fugla fiser om morgenen. Strekke på seg så det knaker i alt fra øreflipper, innom to stk Wasa-wannabereklame-knær til ankler som knatrer mer enn en en AK-47 på halvautomat. Sukater store som klinkekuler må gnukkes ut 3 ganger på vei til jobb i tillegg til at en tosidig lumbago må stretches 4 ganger på samme strekning. Det fine med de første dagene på jobb er jo at du våkner egentlig ikke før til lunchtid…og da er det jo…lunch..og så må det døses litt igjen…før det skal kjøres hjem igjen..

Det virkelig store plusset med at fellesferien er over er jo at da starter hockeytreninger opp igjen…eller vi må vente til ca 15 august i år pga renovering i hallen… Jeg gleder meg som en liten unge hvert eneste år til oppstarten… Det har jeg gjort siden jeg var 9 år…og snart blir jeg 45..

Jaja… Vel overstått sommer alle sammen 🙂

1 kommentar
    1. Så fin blogg du har! håper dagen blir super fin. kos deg masse i sommer.<3
      Kjempe fint blogg innlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg