Gressklipperhelvete…!!!

Raseriet ristet i meg…

Hjem fra jobb og til mer eller mindre ferdiglaget middag.. Deilig lasagne med masse hvitløksbrød. Maten ble inntatt sammen med flokken med mer eller mindre godt resultat for alle sammen. Etter avrydding ser jeg at jeg har en times tid på meg før det skal kjøres på trening så jeg trer med faste bestemte skritt ut i garasjen, fyller bensin på gressklipperen og dytter den ut på plen.

Klipperen starter på første drag i snoren og jeg begynner klippe. I mine egne tanker tusler jeg etter klipperen der den trekker seg selv fremover og gjør jobben sin i riktignok sitt noe urene trav som mest sannsynlig kommer av at motoren mer eller mindre er holdt sammen av jernbindertråd men jobben gjøres. Gresset klippes på korteste lengde slik at det forhåpentligvis blir lenge til neste gang. Så skjer det..

Klipperen stopper.. Ikke veldig vanlig kost at det skjer her så en liten rynke kommer nok til syne i panna mi. Jaja tenker jeg og tar tak og drar i snoren… Det skjer ikkenoe.. Jeg drar igjen…og igjen… Og igjen.. Nå begynne jeg å bli forbannet… Satans drittklipper… Jeg ser penger fly ut av kontoen igjen… Jeg prøver igjen… Shaaaaiiit… Det er ikke så mye som en liten antydning til lyd av motor… Jeg setter meg ned.. Må hvile litt.. Har vondt i siden og armen av all draingen i snoren.. Sjekker om det er bensin…jada.. Gjør nye forsøk, skjer ikke en dritt.. Setter meg igjen..

Der og da legger jeg hodet i hendene mine og kjenner skuffelsen over å høyst sannsynlig måtte ut med tusenvis av kroner på ny klipper… Etter 5 minutter med hoderysting og forbanning av klipperen tenker jeg at jeg får vel sette den i garasjen og la den kjøle seg ned..dette gjør jeg samtidig som jeg i ren håndspåleggerstil legger hånda på motoren for å kjenne hvor varm den er…og da…da ser jeg lyset..da får jeg en åpenbaring…

Jeg setter på igjen plugghetta som hadde falt av, drar i snoren og forsetter klippingen etter at klipperen igjen startet på første trekket.

Fine flotte gressklipperen min 🙂

#gressklipper #motor

6 kommentarer

Siste innlegg