4 Drømmejobber!!

Det er jo ikke til å komme i fra at en gang imellom så tenker man “kanskje har jeg ikke drømmejobben alikevel”… Kanskje er ikke det å konstruere betongelementer det absolutt kuleste og aller beste man kan tjene penger på..

Det er jo da slike tanker slår inn at man samtidig tenker “hva er egentlig drømmejobben?”.. Hva er det enkleste man kan gjøre for å tjene penger….og er det enkle det beste?

Så uten mere dikkedarer… Her kommer 4 “drømmejobber”… i tilfeldig rekkefølge selvsagt…

1 – Skiskyttermatte-koster… Her er jobben for de med godt grep på piasavaen.. Jobbinstruksen er lett… “Ikke forstyrr skytter, gå frem, kost matte, gå tilbake”.

2 – Taktikktrener i hopp. Dette må jo være verdens enkleste idrettskarriære. Hopperen står på toppen, du trer frem og gir dagens taktikk: “hopp langt, helst med god stil, land på skia”.

3 – Norges Fotballforbunds mesterskaps-statistikkfører på herresiden. Jobben der du stort sett bare jobber en 2-3 ganger fra du ansettes til du går av med pensjon.

4 – Jeg tok feil, DETTE er verdens enkleste idrettskarriære: Taktikktrener i MMA… “Okay, i dag, dælj, spark, slå.. Mye sånn som sist. Ikke bli truffet!”…

Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg har den jobben jeg vil ha jeg gitt..

Jeg avslutter denne i ekte rosabloggerstil…

Hva er din “drømmejobb”..?

1 kommentar
    1. Jeg er arbeidsledig, så jeg hadde tatt en hvilken som helst jobb;) Utdanningen som sykepleier er på plass, men drømmejobben må være å gjøre en forskjell for andre. Gjøre dagen deres litt bedre, ta den samtalen om det som er vanskelig osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg