Jeg lever i et norsknerd helvete!

Da, når, vært, hvert, og og å… Aaaaaarrghhhh….

Da jeg i sin tid startet opp denne bloggen (Les ved å klikke her) på grunn av bibelbeltets inntreden i sensuroppgaven på hockeyklubbens hjemmeside (for det å skrive at voksne menn på 40+ tok seg en duggfrisk etter kamp var jo uhørt) så ante jeg jo ikke at jeg samtidig skulle sette igang et norsknerdhelvete. Jeg blir korrigert, arrestert, rettet og justert. Hver eneste tekst leses med norsklærerøyne. Det er ikke få av de som er editert både 4 og 5 ganger..

Bloggen utviklet seg jo ganske raskt fra å være kun en kampreferatblogg for oldboyslaget til å være et sted jeg kunne få utløp for mye av det jeg har inne i hodet. Den ene teksten etter den andre rullet ut av fingertuppene. Hvem skulle egentlig tro det når man leser dette: Jeg… Jeg ble vurdert!

Nå er det da altså slik at kona er norsklærer og norsknerd på sin hals. Jeg kan altså ikke skrive noe som helst uten å risikere å få en leksjon i norsk grammatikk. Jeg sitter og omskriver tekster for å slippe unna de vanligste feller i grammatikkens vidunderlige verden. Fruen river seg i de lange blonde lokkene hver gang noen rett og slett driter seg ut på tv med en eller annen norsk grammatikkbrøler..

“Aaaarghhhh…Det heter ikke å snakke bokmål…bokmål er ett av to skriftsspråk i Norge….”

Nåvel.. Jeg overlever dette og jeg. Kampreferater og tekster kommer på løpende bånd med og uten grammatikkfeil. Heldigvis slo jeg fra meg tanken på å starte en blogg som het Steinerskolelærergubbe! men drodlingen om kan du lese om du klikker deg inn.

Lurer på hvor mange ganger jeg må rette på dette innlegget… 😀

Forøvrig : Mine topp 10 mest leste innlegg!

3 kommentarer
    1. tssssss jammen bra eg er alene så ingen leser korrektur og de som takler mine tastaturleif er veldis snille med meg som bare godtar at de er der.eg kan både snakke ordentlig og skrive rett om eg gidd men blogg er som eg tenker og snakker……med litt store bokstaver her og der komme om eg gidd….hahaha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg