Med livet som innsats

Og mulig skade på sjelen

Det kommer til punkter i en manns liv der han må vise seg å være mannen med stor M. Han må steppe opp og vise seg som den modige, den sterke, den uredde. Uten frykt må han oppsøke fare og ubehageligheter. Han må gjøre dette uten at "flokken" hans merker noe. Han må rett og slett "stirre døden i hvitøyet".

Det er ingenting annet å gjøre enn å sette på tøffe-fjeset og rette ryggen. Det er bare å forberede seg på ubehagelighetene som måtte komme. Det er ikke engang noe vits å ta på rent undertøy for man vet at etter denne opplevelsen må det dusjes – lenge. Dette blir verre enn alle hockeykamper jeg har spilt, tilsammen. Dette blir verre enn å bli nedspydd av en unge som først har spydd senga og gangen full. Dette blir verre enn rennaræv-bleia til en 3-åring. Dette blir verre enn å sitte med hue ned i do-skåla og bare få opp magesyre. Dette blir verre enn samsending av Hotel Cæsar, Mot i Brøstet, 5-mila på ski og musikken til Bjøro Håland.

Det er tid for:

Gi meg styrke.. kaos allerede fra rundkjøringa

Oh lord.. Hvorfor gjør vi dette mot oss selv..

Lurer på om jeg finner igjen bilen… J står vi på…hører dere.. J… ikke glem J, vi står på J…

Såvidt innenfor døra… og vips:

Vi skal bare ha lampe til stua..ja og spisekjøkkenet.. og noen lys..og servietter.. hva med de pyntegreiene der da? Å de var fine…

Vi går og går.. til slutt aner jeg ikke hvor vi er…

Da kommer heldigvis et skilt.. men tar vi letteste vei ut…neida… må bortom kroken med nips og rask og.. kan jo hende det er noe fint der.. noe på ekstratilbud..

Jeg bare følger etter de to der jeg.. vet ikke hvem de er men tenkte det var like greit…

Ferden fortsetter i relativt godt tempo faktisk..

Så slår jo planen min feil. Hu jeg trodde hadde peiling måtte til med GPS på mobil for å finne ut hvor hun var. Dette gjorde jo meg kjempforvirra og stressa.

Men; Langt der borte så jeg utgangen. Paradiset. Muligheten for å komme seg vekk og hjem.

Dette er da en lampe… pluss småtteri man tydeligvis bare MÅ ha når man er på IKEA.

Vi fant bilen. På J..

Værsågod!

Lørdag på IKEA… gjøres på egen risiko.

Dette innlegget er på ingen måte sponset.

4 kommentarer
    1. Jeg elsker og gå på Ikea. Men aller helst alene, tar jeg med gubben henger jeg etter som et slips og får ikke med halvparten av det jeg skal.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg