Kjære fotballspillere: Stopp divingen, please!

Det er flaut å se på!

En ny sesong med fotball skal sparkes i gang hvert øyeblikk. Det kommer utvilsomt til å nok en gang bli en sesong fylt med høydepunkter og lavmål av oppførsel. Verst av alle punkter av lavmål: Diving.

Det må stoppes. Værsåsnill kjære toppspillere i Norge. Gå foran som gode eksempler for norske barn. Ikke gi mammaer og pappaer oppgaven å måtte si "kjære gutten/jenta min, jada han er skikkelig god han, den beste på laget faktisk, men du må ikke bli som han, han jukser på banen"..

Det pågår en internasjonal kampanje som heter #stoptheflop. Den vil det samme som meg. Stoppe jukset. Stoppe fanteriet. Stoppe divingen. Jeg har ikke mye tro på at utlandet leser dette her, ellers hadde jeg jo skrevet på italiensk, spansk, portugisisk etc. Jeg nøyer meg derfor med å oppfordre sterkt på norsk til alle fotballspillere i Norge:

Stopp med divingen. Stopp med jukset. Stopp med å gjøre deg til. Stopp med skuespilleriet. Stopp med jåleriet og fakingen. Stopp med alt annet enn innsats og spille fotball. Det er da det er morro å se på.

Min drøm for årets sesong. At tilskuerne piper ut hjemme- og bortelagsspillere som prøver seg. At trenere plukker av spillere som diver. At fotballen selv foretar litt internjustis.

Det er faktisk flaut å se på dere.

#stoptheflop #stop #diving #juks #skuespill #flaut #fotball #

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg