2 dager er gått; Nå er 1-divisjon ishockey stedet man skal være

Storhamar, Stavanger, Vålerenga, Sparta, Frisk Asker, Lillehammer, Lørenskog og Comet byttes ut med Nidaros, Grüner, Gjøvik, Bergen, Kongsvinger, Manglerud Star og Ski for Ringerike sin del.

Jeg skal nok sette meg ned og se på lagene og stallene etter hvert, men først må nedrykket total-prosesseres samt sluttspill NM få gå sin gang, hvert fall litt.

Det er ingen krise for klubben. Det var ikke ønskelig selvsagt, og undertegnede var ganske oppgitt og tom den kvelden og dagen etter. Men, gjort er gjort, spilt er spilt. Ringerike, sesongen sett under ett, var rett og slett ikke gode nok. De klarte ikke produsere resultater. Altfor lite mål forover, og altfor enkle mål bakover.
Joda, flommen og oppkjøring var dritt.. men man kan ikke skylde en dårlig kvalifisering feks på oppkjøringen i august. De resultatene må man bare stå med rak rygg og si ikke var bra nok.

Jeg registrerer at mange vil slakte nå.

Jeg er ingen tilhenger av slakt, men ser jo jeg også at noe må gjøres. Hva som skal og må gjøres må man evaluere seg frem til. Spillere, trenere, administrasjon og apparat bør alle nå se på denne sesongen og legge alt på bordet. Ta signaler på alvor. Vær ærlige. Det er styret etc som må ta den tunge jobben nå. Ikke publikum i hall. Ikke krigere i kommentarfelt.

Spørsmålene er nå selvsagt mange:

-er dagens trenerteam det rette?

-kan man se andre konstellasjoner?

-bør sportslig leder være ass.trener? Er det vanskelig for en ass.trener å sette ut en import han selv har hentet?

-har spillerstallen vært riktig?

-har spillerstallen blitt brukt riktig?

-traff ledelsen på importene?

-har trenerne eid garderoben? Eller mistet den, og når skjedde evt det?

-har spillerne respektert klubb/supportere og fulgt de regler og retningslinjer gitt av ledelse?

-burde trenerteam tatt tøffe valg midt i sesong?

-burde styret tatt tøffe valg midt i sesong?

-hvorfor klarte ikke spillerne samle seg, på tross av alt annet, om en kvalifisering for å holde klubb oppe?

Fremfor alt er jo nå spørsmålet; Hva skjer?
-hvem har allerede dratt?
-hvem fortsetter?
-hvem er i tenkeboks?
-legger noen opp?
-hvem kan tenkes å komme nye inn?

Det blir andre lag å spille mot. Andre spillere å se på is. Ringerike ønsker seg vel straks tilbake i det gode selskap. Da tåler ikke klubben sponsorflukt og masse negativitet.
Jeg håper det nå bygges et slagkraftig lag som kan komme topp 4 i 1-divisjon.
Deretter vinne best-av-5 semifinale.
og så vinne en best-av-5 om opprykk.

Det må jo være målet.

Til slutt: Jeg blir fortalt mye greier. Jeg snakker med mange og får vite mye. Det er helt greit, jeg tar imot og behandler anonymt. Jeg siterer ingen med mindre person sier «det kan du sitere meg på». Jeg er også ganske forsiktig med å være enig i hva jeg mener er «hetsende kritikk». Jeg tror nemlig ikke på å brenne broer slik jeg ser enkelte nå gjør i kommentarfeltet rundt omkring.

Ringerike er ikke Storhamar/Vålerenga/Stavanger eller noen av de andre topp7 klubbene. Ringerike er Ringerike. Vi gjør ting på vår måte, og kan ikke sammenligne oss med de klubber som har «kiosk-budsjett»  likt vårt totalbudsjett.

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg