Blir dette “sesong omberamming”?

Hvor mange omberamminger og avlysninger blir det i sesongen 2020-2021?

I dag hadde jeg tenkt å sitte i godstolen og meske meg med Comet – Ringerike. Det kan jeg ikke siden det har blitt avgjort at den avlyses på grunn av sykdom/skader. Jaja tenkte jeg, da blir det Gjøvik – Grüner isteden da.. men neida, den er avlyst den også. Forkjølelsessymptomer etc, gjør at den rette avgjørelsen er tatt.

Når så det er sagt er det et spørsmål som bare tvinger seg frem..

Hvordan skal man håndtere dette når sesongen er i gang?

At en og annen kamp omberammes er nå en ting.. men om en spiller på et lag faktisk testes positiv for korona skal vel da alle på hans lag i karantene? Eller?

Hva gjør man om 6-7 spillere av en tropp på 23 har lette forkjølelsesproblemer midt i sesongen? Spiller man da med de man har igjen?

Haugesund spilte jo bortekamper med svært få spillere i fjorårets sesong, kan forbundet sette en grense på hva man synes er forsvarlig på elitenivå? På breddenivå må man vel møte opp om man har målvakt + 5-6 utespillere. Jeg liker hockey jeg altså, men å se feks Storhamar – Vålerenga fra Fjøset med 8-9 mann på hvert lag blir jo bare kokkos.

Blir det laget et helt eget sett regler nå for denne sesongen?

 

Edit: 2 ishaller stengt for all aktivitet på Hamar hvert fall ut dagen. Hva om sånt skjer midt i sesongen…

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg