Bom, bom og atter bom (stasjon) i Oslo

Bom bom bom, bom bom ba dilla Oslo-life…

Og alle skylder på hverandre..

Jeg er så glad jeg ikke bor i Oslo, en by som styres av bil-hatere og politikere som ikke klarer si annet enn skatt & avgift hver eneste gang man må anskaffe midler til ett eller annet.

Lydhøre er de heller ikke.

Bileiere i Oslo klager

Handelsstanden klager

Foreldre klager

 

 

Its a bom bom here

and a bom bom there

bom here

bom there

bom bom everywhere…

 

Det siste er at tåkefyrsten Støre er på banen og vil prissette vegbruk ved en dingsboms i alle biler…som skal måle hvor mye vei du bruker… et meget dårlig skjult forslag på å si “vi skal overvåke hver minste ting du gjør, for så å kunne skattlegge deg mest mulig etterpå”. Selvfølgelig skal bilistene selv betale for alt som må gjøres for å finansiere dette tiltaket i god gammel sosiallist-stil.

 

Les: Hei Oslo, er dere ikke drit lei MDG nå?

 

Organisasjonen “Nei til bompenger” fosser frem. Stortingspolitikerne skjelver i buksene. Folket rund omkring i Norge har fått nok. For det er ikke slik at bomringene rundt byene brukes til det de var tiltenkt. Så mye som 98% leste jeg går til ikke bilvei-relaterte saker.

-hvordan hadde feks syklistene reagert på sykkelavgift for å bygge fortau kun for gående?

-hvordan ville langrennsløpere reagert på lysløypeavgift for å finansiere skøytebaner?

 

Les: Hvorfor plager staten oss med bompenger?

 

Må forøvrig si: Sjakktrekk av Oslo Byråd å sette opp alle disse bomstasjonene rett før valget…

 

1 kommentar
    1. Støre advarer folk mot å stemme antibomstasjonspartier, for de har ikke noen helhetlig politikk. Jeg lo så jeg nesten gråt, så morsomt var det der. For helhetlig politikk har ingen partier..politikerne har bare kjeften godt nysmurt/oljet før hvert valg.
      Anbefaler folk å stemme på det partiet som har deres hjertesak, og de fleste av oss har vel kun en hjertesak eller to, resten er det så som så med når man ikke er politiker selv. Så er du antibompenger i hele hjertet, stem deretter.

      Det er fryktelig irriterende at politikerne har glemt at de skal styre til beste for folket, og det gjelder også den store andelen med ikke så høy inntekt…
      Det er også rimelig frekt at man har høvlet ned statens bidrag til veier og lesset tilsvarende mer på innbyggerne lokalt. Jeg snakker ikke for min syke mor, for jeg har ikke bil…heldigvis, tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg