Denne sesongen.. for min del…

Det å være oppflaska på Hønefoss og som spiller i Ringerike Ishockeyklubb er en ting man egentlig bare blir mer og mer stolt av. Det klubben oppnår nå med målrettet jobbing gleder bare mer og mer. Det handler ikke bare om elite og hva de oppnår og oppnådde denne sesongen..men det handler også om klubben Ringerike, om de frivillige som jobber på som bare det, og om alle de som er trenere og tilretteleggere for den yngre garde.

Men, dette skulle ikke være enda en vanlig tekst… dette skulle være en tekst der jeg lister opp de tingene jeg synes er virkelig “husk-bart” fra denne sesongen, spesielt sett opp mot elite, og hva jeg selv har opplevd.

Sesongen startet med en bortematch mot Storhamar som Ringerike nesten, skulle og burde ha vunnet. Det var vel sånn sett høydepunkt nummer 1 denne sesongen på tross av et tap. Det var noe der som virket bra. Seier mot Grüner i kamp 2 var “forventet” om laget skulle kjempe om plass 8. Så kom 1-målstapene som perler på en snor før Lillehammer og Stavanger, våre 2 nemesiser fra Get-besøket, påførte oss to tre-målstap.

Seier mot Manglerud Star, Grüner og Storhamar i rask rekkefølge før årets høydepunkt stemningsmessig i Schjongshallen kom mot Stjernen.

Høydepunkt 2:

Ringerike – Stjernen 6-7. Ringerike 3-0 etter første, Ringerike 5-3 etter andre og så 6-7 til slutt. Det livet Stjernen-supporterne laget spesielt i tredje var frysning på ryggen, nakkehårsreisning samt helt insane morsomt å observere fra sekretariatet. Den kampen var en helt psyko god reklame for hockey, det eneste som manglet der var 7-7 og sudden/straffer.

Ringerike- og Stjernen-supportere skal ha kudos for den matchen. Den eneste matchen som overgår denne slik jeg kan huske det er kampen mot Narvik da Ringerike ble klar for Get.

Resten av sesongen er Ringerike med. De plukker poeng jevnt og trutt, og sånn sett er jo alle disse høydepunkter i seg selv, og på et tidspunkt er det altså klart at hverken Grüner eller Manglerud Star kan ta igjen Ringerike.

Den vissheten står for meg som høydepunkt nr 3. Jeg snakket med Jonas Bariås i Schjongshallen en kamp eller to før dette, og sa at et lite og et stort glass skulle fylles idet kvartfinale var klart… Det sendte jeg bilde av til han den søndagskvelden Ringerike nok en gang skrev historie og var klare for kvartfinale.

Høydepunkt nummer 4 er selvsagt kvartfinalene i Schjongshallen mot Stavanger Oilers. Resultatene egentlig uvesentlig, dog så hadde det selvsagt vært gøy med en seier i den kvartfinaleserien, men det ble det nå engang ikke slik.

Høydepunkt nummer 5 for meg denne sesongen handler ikke om Ringerike i det hele tatt. Det handler om en semifinale-kamp. Stjernen-Lillehammer var selvsagt kul å se på på tv.. men semifinale nummer 6 mellom Sparta og Stavanger er en høydare denne sesongen for min del.

Jeg takker Tina Scott igjen for hjelpen den dagen slik at jeg kunne ta med sønnen min, som nå mer eller mindre bor i Sarpsborg pga læreplass ambulansen, og min mor, min aller største støttespiller gjennom alle mine år som hockeyspiller (kona må nevnes også her da, men min mor leder på antall år) på kamp. Tina hjalp med å finne 3 helt excellent plasserte seter for å se hva som ble en nytelse av en hockeykamp både stemningsmessig og resultatmessig. Sudden-målet scoret rett foran der vi satt.. helt suveren kamp. Vanvittig stor kudos til Spartas fans for det trykket de holdt oppe i 3×20 pluss tillegg…

 

Sånn ellers:

Det å være en del av et meget velfungerende sekretariat på Ringerike er helt suverent. Isaac, Gunnar, Tonje, Charlotte, Janka, Felix, Joakim, Knut, alle fungerer som et skikkelig team som jeg tror de aller fleste dommere setter pris på når de dømmer kamper på Ringerike.

Når klubben så i tillegg har alt på stell rundt kamp-avvikling så er det å være frivillig på Ringerike bare en fryd.

Det å være speaker på sluttspill U20 NM var gøy. Morsomt å se de nye talentene i Norge.

Det å være speaker på landskampene Norge – Danmark i Varner Arena håper jeg blir gøy.

 

Det å kunne sende meldinger til profiler i hockeynorge og be om en tjeneste når man selv skal arrangere kamp og har lyst å gjøre noe spesielt og morsomt er gøy. Tusen takk til Tage Pettersen, Owe Luthcke og Patrick Thoresen for det dere bidro med for at BBQ Spring Classic mellom Norsemen og Geriatriks fikk en suveren opptakt. Tommy Kristiansen var jeg og i kontakt med… men siden Knut, grilldresskongen, skulle sitte på Montebello istedenfor å være på match så laget vi ikke noe snutt der.

Det at man som ishockeyinteressert kan ta kontakt med Forbundet, journalister, spillere, dommere, lagledere viser bare at hockeynorge byr på seg selv og ikke er up-nosed. Spør man på en ordentlig måte, ja da ordner det meste seg. Kvartfinale mot Oilers på Hønefoss ga meg en hyggelig prat med Highson utenfor hallen om den tiden jeg selv drev å reiste til Stavanger for å møte lag der borte.

 

Podcaster jeg vil anbefale:

TV2 Hockeyprat: Bariås, Erevik og Hoel tar for seg det meste..

Puckpodden: Eriksen og Johansen med alt om og rundt Storhamar.. og mye mye mer..  Du trenger ikke på noen måte være Storhamar-fan for å like denne podcasten

Hockeypodden: Sandersen, Aarum og Loffen med aktuelle temaer også fra litt utenfor toppserie-boksen.

Det finnes mange flere.. men disse 3 bare må jeg ha med meg.

 

Takk for sesongen til alle spillere, lagledere og dommere som har vært innom Schjongshallen.

Heldigvis er det ikke så lenge til mid-september og ny sesong…

..men først altså 2 x Norge – Danmark.

Ps..

Hvis det er en ting jeg synes er negativt så er det denne konstante sagingen og slaktingen av dommere. Det virker som det går en sport i det. Synes ikke noe om det.. Det hjelper ikke… Det hjelper hvert fall ikke på rekruttering.. snarere tvert imot.

 

2 kommentarer
    1. Artig summerring Jim, naar jeg sitter her i USA og leser det du rapporterer, maa jeg si at Ringerike Hockey er heldige med deg paa “laget” enten det er i skretaeriatet, som old-boys harding, eller en som vet hvordan denne skuta skal styres og hva som kreves. Fint at du har forbindelser i Forbundet og i get-liga klubbene som du kan kontakte ogsaa.

      Naa har Minnesota Wild to seriekamper igjen for det braker los med Stanley Cup turneringen. Zucc er lettere skadet, og holdes vel utenfor i kveld igjen for aa vaere sikker paa at han ikke paadrar seg mer, han er en Wild maa lite paa i de neste mulige 22 kamper.

      Jeg skal forresten til Norge 13 – 21 Mars, er de forste dagene paa Hovik sammen med min familie der, og kommer sikkert til aa ta en tur til Honefoss, skal la deg faa vite naar, osv., og hvi vi kunne motes ober kaffekopp et sted i byen og ta en prat ville det vaert stort.

      Mvh,
      GunnarE
      [email protected] og er paa FB ogsaa.
      +1 203-218-6073

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg