Det alkohol-dobbeltmoralistiske Norge viser ansikt i påsken

Det er lite som skaper mer diskusjon, påstander, og idiotkommentarer i kommentarfelt enn da mediene skriver om jul- og nyttår + ferier etc sett opp imot alkohol.

Det vanlige:

Julen er for ungene.. fyfy med alkohol

Nyttårsaften er for ungene.. fyfy med alkohol

Sommerferien, høstferien, vinterferien, alle er for ungene… fyfy med alkohol.

Som vanlig briljerer alle disse fyfy-menneskene med null slingringsmonn mellom 1 øl og/eller ett glass vin og drita full.
Som vanlig er de stødig i påstander om at bare ungene ser en voksen ta seg en øl eller en enhet så skades de for livet.

 

Denne bloggen ble faktisk til på grunn av en overivrig sensur-entusiast. Jeg pleide skrive inne på oldboys-forumet i klubben men ble etter hvert sensurert ved at den overivrige bibelbelte-utsendte slettet linjer i kampreferat som sa noe om å etterfylle væskenivået med duggfrisk. Det fant jeg meg ikke i og flytta tekster ut.

Når så alt dette er sagt..

I påsken kaster alle fyfy-folka sine «greier» ut med oppvaskvannet..

Det drikkes alkohol i bakken.

Det drikkes alkohol til lunch

Det drikkes alkohol i solveggen på hytta

Det drikkes alkohol til middag

Det drikkes alkohol foran peis og/eller rundt bålpanne

 

I påsken tar nemlig ikke ungene skade av å se voksne drikke.

Det er sikkert en jesus-greie..

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Her er jeg helt enig. Har ikke barn selv, men har jo vært et *hehe*. Poenget er at et sånt trygt og varmt barndomsminne jeg har, er fra fredagskveldene når jeg lå på rommet vis avis kjøkkenet og ventet på lyden av isbiter i glass, fulgt av snacks helt i ei skål.. Da spratt jeg opp! For den avslappetheten, i øynene, den som pekefingerfolket betegner på det første tegnet på alkoholpåvirkning som etter sigende skal skape utrygghet hos avkommet, har for meg vært anything but.. Som du er inne på, har det å gjøre med hvordan det drikkes. Hjemme ble det drukket for å slappe av, og fredfull er vel ordet som best kan beskrive stemningen..
      Selvsagt er det nok av unger som opplever det motsatte, men det er jo ikke dermed sagt at det gir grunnlag for å generalisere fordi noen er ubrukelig i foreldrerollen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg