Det er 21 mars.. Er virkelig våren her?

Det blåser og smelter om hverandre ute, men hockey ere dårlig med

Datoen er 21 mars. Det er grønn plen ute. Det er varmegrader og ingen åpenbar frykt for å gå utenfor døra lenger. Det er mer eller mindre ingen sjans for å kjenne snørra fryse til is i nesa i det nanosekundet du setter skoene på trappa utenfor døra. Det er stort sett ingen sjanse, eller hvert fall veldig liten sjanse å gå kanossagangen bort til bilen og se 1 cm stålis på ruta. Ingen sjans for neglesprett på henda og tærne… Ingen sjans for å se ut som en utkledd Michelin-mann på grunn av alle lagene med klær.

Det virker rett og slett å være vår.

Riktignok litt kaldt på natta, men ikke verre på morgenen enn at jeg tusla ut til vedsekken i t-skjorte (og bukse da seff) for å hente en liten armfull. Litt stiff nipples ble det, men fullstendig levelig.

Nå er ikke dette egentlig normalen for Hønefoss på denne tiden av året.. 23 mars er egentlig tiden da snøen begynner så smått å smelte. 23 mars er tiden da unger begynner komme hjem med bikkjedritt på sko og klær pga eieres latskap i løpet av vinteren. 23 mars er dagen da de aller fleste begynner å tenke på en to måneders hestekur på treningsstudio for å se sånn nogen lunde bra ut i de 4 ukene det er varmt nok til å kle av seg i dette landet. Vi er inne i den tiden på året da man står og titter ut og plutselig ser stigen som lå på plenen da snøen kom i desember “shit, er det der den var”.

Jeg har egentlig ingen tro på at våren virkelig er her nå. Jeg tror dessverre at vi fortsatt står i fare for å motta en halvmeter snø. Eller, kanskje ikke en halvmeter, men nok til at vi igjen får kaos på veiene.

Påsken kommer jo, covid eller ikke. Folk vil jo gjerne ha snø til påske. Det vil ikke jeg egentlig. Ikke lenger nå som den har smeltet bort.

Våren er på en måte ikke skikkelig i gang før påsken er unnagjort.

Våren pleier jo være tiden da veldig mange av oss feirer opprykk, depper pga nedrykk, følger sluttspill i norsk ishockey, vm i ishockey, sluttspill i NHL, oppstart norsk fotball etc.

Akkurat nå er det bare vente, vente og atter vente som gjelder.

Vi venter på golf også

 

Hva skjer i dag da?

Ikke så mye. I morgen derimot.

Jeg håper jeg kan feire opprykk til Fjordkraft-Ligaen for Ringerike i morgen etter møtet som skal avholdes i ishockeyforbundet.

Jeg har snakket varmt for en toppserie på 12 lag i mange år. Jeg håper de ender på det. Jeg har ikke den store troen på det, men jeg har det som håp.

Jeg ser også at jeg blir anklaget for å drive en svertekampanje mot Narvik?? Det tar jeg meg nesten nær av. Faktum er: Jeg har skrevet om regelverk og retningslinjer, og hvordan man skal eller ikke skal tolke de. Jeg har skrevet og fundert på om ledelsen i Narvik har sovet i timen, og alternativt har gamblet med eksistensen i FK-ligaen ved omberamminger etc. for å spare penger.

Jeg forsøker til enhver tid å skrive bare de ting jeg kan stå inne for. Jeg forsøker også å ikke ta med noe som er ryktebasert. Jeg snakker med mange, skriver med mange og siterer aldri noen med mindre de sier “dette kan du sitere meg på”. Det er interessant å få info fra folk ute i klubbene, da kan jeg skrive mer riktig om temaer.

I den pågående corona-saken har jeg skrevet om retningslinjer, og satt spørsmål ved de siden september 2020. Jeg har i løpet av sesongen forstått det slik at mer eller mindre alle har tolket dette på samme måte.. inntil nå i det siste.

Standpunktet mitt står uansett.

Jeg kommer til å høre/lese hva forbundet gjør/sier i morgen og akseptere det.

Da er avgjørelsen tatt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg