Det ER ikke lett å dømme en situasjon…

Jeg la ut en liten videsnutt fra kampen Furuset – Hasle-Løren.

Jeg la det ut på Norsk Ishockey på Facebook, på X (twitter) og på snapchat. Man kan vel trygt si at reaksjonene på situasjonen spriker når overskriften var : “Interference eller ikke?”.

I situasjonen får en Furusetspiller  puck på vei ut av sone. Han toucher puck til venstre forbi back som står på blå, og forsøker så gå forbi på høyre side. Backen ser ikke på puck, han går i kropp på Furusetspilleren, dvs han står opp på blå.. Hele Furuset-benken + spillere på is ble helt oppgitt over manøvren, og fordi det ikke ble blåst utvisning for interference.

Oppfattelsen av denne situasjonen viser bare hvor vanskelig det kan være i den farten dette foregår.

Se bildene, og se om du er enig med meg på slutten eller ikke.

 

 

Henter puck

Begynner få kontroll

Har kontroll, tar avgjørelse om å spille forbi

Her slås puck, Hasle-Løren back flytter fokus (ca 2-3 meter mellom de)

Takling er i gang

Treff

Furuset-spiller vil ha interference

 

Hva ble så resultatet?

Det ble ikke blåst interference.

Det er jeg enig i.

Dette mener jeg er glitrende back-spill.

Backen ser en spiller hente puck og bestemmer seg ta mann og ikke puck

Tiden fra Furusetspiller slår puck til siden for spiller til han takles er så liten at det må være innafor å takle her. Jeg mener Furuset-spiller er puckfører da takling skjer.

(se også på Hasle-Lørens plassering på blå, han har nesten ikke flyttet seg)

 

Det kan røpes at også de lærde spriker på tilbakemelding her.

 

Men, for meg er denne alltid innafor.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg