Det er litt skam at vi må ha en regel mht diving/overspill i hockey

Hockey er et ærlig spill. Fartsfylt, tøft, hardt, noen ganger brutalt, men aldri noe annet enn ærlig. Slik har det alltid vært, og slik bør det alltid være.

Dessverre har det bredt om seg en vridning, ikke stor men det skjer, mot at spillere filmer, diver, overspiller, kall det hva du vil for å oppnå fordeler. Dette er en uting vi har sett i år etter år i fotballen..noe vi i hockeyen har ledd av og pekt nese til.

«I fotball later spillerne som de har vondt, i ishockeyen later spillerne som de ikke har vondt».
Dette er velkjente ord for mange, og er i mine øyne heller det vi skal leve etter i hockeyen enn noe annet. Vi vil ikke ha dette i sporten vår.
Jeg er 100% enig med Tommy Kristiansen som gikk ut mot dette.

Hva skal vi gjøre med dette da? Hvordan får vi snudd «trenden».

Jeg tror det må angripes fra flere hold.

Klubb og trener må si høyt og tydelig fra når det skjer at dette vil vi ikke ha.

Medspillere må si høyt og tydelig ifra at dette vil vi ikke ha noe av. Selvjustis må inn.

Supportere må si høyt og tydelig ifra til egne spillere at dette aksepterer vi ikke. Supporterne må ta for seg eget lag i stedet for å sitte på sosiale medier og slenge drit om andre sine lag og spillere.

Dommere må kjøre hardere på den linja de har lov til. «Høy kølle, joda, men du ble ikke skutt»… 2 min til hver. Dette vil vi ikke ha».

Forbund og Disu har en nøkkelrolle her i mine øyne. Jeg mener nemlig det bør være karantene for filming/diving/overspill. Det er så enkelt som, igjen i mine lyne, at får du en 2-min for dette så skal man behandle dette som en disiplinærsak. Se på video, ta rapport, og sette straff. Filming/diving/overspilling er å sette hockeysporten i vanry. Vi må tørre å adressere dette selv om det går utover eget lag.

Filming etc hører ikke hjemme i hockey. Vi må få det bort.

Da må det handling til.

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg