Dette Erna.. Dette henger ikke på greip

Jeg vet at det er helt vanlig å gi med ene hånda og ta med den andre som politiker…men den Erna dro på podiet i dag den henger faktisk ikke på greip!

Det er ikke noen hemmelighet at jeg satt og fulgte dagens pressekonferanse med alt fra øreflipper til lilletær krysset i håp om en oppstart av seriekamper i norsk topphockey. Det skjedde jo ikke.
Hvor enn skuffet jeg ble så var det noe annet jeg bet meg merke i… og det var Erna Solbergs forklaring på hva lettelser ett sted betydde.
Og her kommer gi med ene hånda og ta med den andre inn.

-barn og ungdom får nå lov til å trene, og konkurrere mot andre barn/ungdom i samme kommune/region

-fordi det blir lov så må utesteder stoppe skjenking klokka 22.00 og ikke 24.00.

Ehh… altså..

Wtf som ungdommen sier.. Hva er sammenhengen mellom disse to tingene? Hvordan spiller den ene av disse to tingene inn sett opp imot den andre?

«Fordi man nå tillater 200 tilskuere på Lerkendal.. må Saga Kino i Oslo holdes stengt på søndager».

«Fordi man nå har lov å synge i kor igjen…så må Bergensbanen innstille alle avganger på søndager»..

Jeg ville skjønt at de sa at fordi vi tillater barn og ungdom å trene konkurrere innenfor kommunen så må vi holde igjen på åpning av voksen breddeidrett. Men å si at skjenking må stoppe 2 timer før fordi 2 lag født i 2012 skal spille kamp… vel.. Den skjønner jeg ikke.

Noe annet jeg ikke skjønner kjære politikere er følgende:

Vinterferie med masse folk på hotell, hytter, butikker, etc etc. det er innafor og ikke forbudt…..

-men toppidrettsutøvere som testes 3 ganger i uka og nærmest lever i en boble.. de anses som smittefarlige?

Skjønn det de som kan…

 

1 kommentar
    1. Jeg kunne ikke vært mer enig. Det er trist at politikere skal kunne ødelegge for en gruppe utøvere på denne måten, uten å egentlig ha en god begrunnelse og forståelse for hvilke tiltak hver enkelt klubb er villig ril å ta.
      Samtidig er media (inkludert TV2) med på å støtte påstander rundt ishaller som smittekilde.
      For meg er det da merkelig at i nesten alle andre nordeuropeiske land/ligaer så spilles det kamper, selv om andre deler av samfunnet lever under strenge regler – noen steder strenger enn Norge.
      Jeg er i daglig kontakt med mennesker rundt i Europa og Nord Amerika og de jeg snakker med skjønner ikke helt hva vi holder på med.
      Dette er bare trist og min tillit til norske politikere har falt fra lav til utrolig lav. Jeg kan ikke fatte at de ikke skjønner hva de er i ferd med å ødelegge – noe som hockey Norge bruker tid, ressurser og frivilighet for å fremme. Blir ett ett vanskelig valg i år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg