Et åpent «brev» til Jonas Gahr Støre

«De høye prisene må vi bare leve med».

Synes du virkelig dette er greit å si?

Et land du har ansvaret for der folk flest har fått det 10 ganger verre enn før du inntok taburetten. Er land der folk flest for tiden blør penger pga din handlingslammelse hva gjelder kostnadsnivå. Folk flest har jo fått det verre.

Jeg kan ikke annet enn å lure på:

Jonas… Hvor lenge siden er det du har måttet klare deg på en årslønn på 400 tusen?

Jonas..  Hvor lenge siden er det du har måttet klare deg på 8-10 tusen i mnd etter alt er betalt.. og de pengene skal rekke til klær, mat, tlf, drivstoff og aktiviteter?

Jonas… Hvor lenge siden er det du har måttet dytte på regninger utover forfall..og dermed få enda dårligere råd neste måned?

Jonas.. Hvor lenge siden er det du har grøsset litt på ryggen pga nok en bursdagsinvitasjon som medfører enda en femti-lapp ut?

Jonas.. Hvor lenge siden er det du har frosset hjemme, latt være å lage mat hjemme, rett og slett måttet spinke og spare fordi du frykter neste måneds regninger?

Jonas.. Hvor lenge siden er det du har måttet klare deg uten sterkt subsidierte priser i kantina der du spiser god mat hver eneste dag?

Jonas… Hvor lenge siden er det du har tilhørt folk flest.. folk flest som ikke har 1,5 mill i årslønn (1,8 nå etter at dere generøst bevilget dere selv en god lønnsøkning)?

Jonas… Aner du i det hele tatt hvordan folk flest har det?

Jeg tror ikke det.

Dessverre..

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg er pensjonist med en middels pensjon, med tre barn. Syv barnebarn og tre( snart fire) oldebarn.
      Bor i leilighet, med min kjære kone, og har en 2013 mod bil (bensin) som sagt er min pensjon brukbar ( men ikke hva en stortingsrepresentant får)mens min kone har vært hjemme med barna og ikke fått opptjent full pensjon.
      Vi greier oss knapt på de pensjonene vi får. Og da skjønner jeg ikke hvordan minstepensjonistene klarer seg!!
      Dere (AP) tok fra pensjonistene, forhandlingsretten om lønn, slik at vi blir stadig hengende etter.
      Nå bevilget dere, dere selv 3,5% + etterhengende (2,5%) fra 2021??? Tenk på alle ettrhengende slep, som vi andre har til gode?
      Det må tilstrebes mer likhet i vårt samfunn, og skik som det er nå, blir de rike MYE rikere og de fattigste MYE fattigere!

      1. Ikke sant. De som sier at det går bra er jo nettopp de som ikke sliter. Vi (min kone og jeg) er i fullt arbeid, vi har grei økonomi sånn sett, men du verden hvordan vi også merker trykket og prisøkningene. jeg skjønner heller ikke da hvordan minstepensjonister bare “må leve med det” som Støre sier.

    2. Jeg jobber daglig med fattigdom i form av en frivillig organisasjon.
      Hvis jeg hadde hatt de tallene du opererer med her i innlegget ditt, så hadde jeg vært “rik”. Jeg har 13000 utbetalt og med en husleie på 8.000. Resten skjønner du selv.
      Det er flere som har samme inntekt som meg.. og vi blir flere dessverre.
      Håper Støre leser brevet ditt, tror han har lest mitt men svar får man ikke.

      1. Jeg vet at det finnes mange som har det verre enn mitt eksempel, og frykter som deg at det kommer til å bli mye verre for veldig mange flere. Jeg brukte mine tall fordi jeg ville illustrere at det ikke nå bare er de som lever på en uverdig inntekt som sliter.

    3. Enslige minstepensjonister har vel snart ingenting å leve for .Men det bryr ikke regjeringa seg noe om. Resultatet er underernæring og død. Men da slipper de jo en utgiftspost.

    4. Her det noen som ikke klarer seg med400 tusen, min pensjon er 187 tusen utbetalt og min fru ca, 10 tusen under og tro om Støre hadde greid seg med det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg