Fjordkraft-ligaen/ishockeysesongen 2021-2022 er offisielt i gang

Mandag 2 august har de aller fleste lagene vært på is med mer eller mindre full tropp

Endelig er vi altså i gang. Etter mye venting, faktisk helt fra januar 2021, entret lagene i dag isen for fullverdige istreninger. Med seriestart om ca 40 dager er det ikke mer enn tiden og veien å gå for noen av lagene. Jeg tar det for gitt at også haller som ikke har prestasjonsliga-lag også snart står klare for treningsivrige ishockeyspillere.

For mange lag i Norge har det ikke vært gjennomført fullverdige treninger siden nedstenging i januar.. så det gledes over det ganske ishockeyland at en ny sesong nå ser ut til å starte som normalt.

Det blir nå engang slik at det blir Fjordkraft-ligaen som blir den serien jeg følger mest denne sesongen siden Ringerike jo nå spiller der. Det blir nok noen innlegg om 1 og 2 og etter hvert, men primært blir det Fjordkraft det skal handle mest om.

Det skal ikke trenes mer enn 10 dager før første treningskamp… og deretter går det bare slag i slag utover:

Dette er treningskampene den første uken med kamper. Jeg er ikke klar over hva slags regler de forskjellige områder har for antall tilskuere pr nå.. Opplys meg gjerne i kommentarfelt.

Hva gjelder Ringerike spesifikt ser det slik ut:

Borte mot FA før Lillehammer kommer til Hønefoss 4 dager etter. Så er det en ukes pause før det skal spilles 4 kamper på 9 dager. Grei innkjøring til sesong det.

Første ordinære serierunde spilles 11 september. Det er altså ca 40 dager til.

Jeg håper det innen da, i god tid, kommer ut ett sett med retningslinjer slik som i fjor med hensyn til covid etc.. Jeg kan ikke se at det har kommet noen enda…men håper jo det snart kommer noen som er om mulig enda mer klokkeklare enn fjorårets var, for noen.

Hvorfor håper jeg på det? Jo, fordi jeg ser at smitte og smitte-trykk økes og senkes.. og jeg har dessverre ingen tro på at idrett skånes om det smokker til igjen med massive utbrudd etc.

 

Jeg kunne dessverre ikke dra på Ringerikes første istrening i dag. Jeg skulle gjerne vært der, sett laget, sett de nye gutta, vist noen bilder her og på snap. Det får det bli utover i sesongen. Legg meg gjerne til på snap og send fra kamper etc. Det er bare hyggelig.

Kanskje blir det mer show denne sesongen også…

 

Legg meg gjerne til på snap: Jimbo-33.

 

#ishockey #2hockey #hockey

 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Jeg savner så sykt å gå på hockeykamper!! Vi fikk vært på én kamp i fjor, da fikk vi ikke en gang sitte sammen, og Comet tapte så det sang om det, så det var ikke akkurat noen höydare 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg